
Drodzy Rodzice!
Wiosna w pełni! To idealny czas na obserwowanie budzącej się do życia przyrody podczas naszych codziennych spacerów oraz zabaw na świeżym powietrzu. Dzieci są bardzo uważnymi obserwatorami — z radością wypatrują liści, kwiatów, a także owadów. Zadają mnóstwo pytań o życie mrówek, pająków, motyli i pszczół. Ogromnie nas cieszy, kiedy wiadomości zdobyte podczas zajęć mogą zostać potwierdzone i rozwinięte w praktyce!
W ostatnich dniach szczególnie skupiliśmy się na budowie roślin — od korzeni, przez łodygę, aż po sam kwiat. Dzieci dowiedziały się, że do zasadzenia rośliny potrzebne są nasionka lub cebulki. Zajrzeliśmy też do świata drzew i poznaliśmy ciekawostkę, że korzenie drzewa pod ziemią są często tak rozległe, jak jego korona nad ziemią! Czy wiedzieliście, że drzewa „rozmawiają” ze sobą poprzez system korzeni? To jedna z fascynujących rzeczy, które zaintrygowały dzieci!
Nasz klasowy ogródek, który pielęgnowaliśmy wspólnie w sali, został już przeniesiony na świeże powietrze, do przedszkolnego ogródka. Rośnie w nim szczypiorek, który dzieci z radością zjadają codziennie podczas śniadań na swoich kolorowych kanapkach!
W środę mieliśmy wyjątkowe wydarzenie — wspólnie z grupą Królików, Panią Dyrektor oraz Panią Moniką Szydłowiecką obejrzeliśmy nasz spektakl na dużym ekranie w sali Pszczółek. Było uroczyste gratulowanie młodym artystów oraz słodki upominek. Jesteśmy bardzo dumne z naszych Tygrysków — dzieci zachowały się wspaniale, z pełną kulturą i zrozumieniem sytuacji. Oglądanie przedstawienia po raz drugi pozwoliło nam jeszcze raz przeżyć przygody Królika, robotów, jamników, chmurek i lasu — dzieci miały okazję zobaczyć siebie na ekranie i spróbować zinterpretować całe wydarzenie na swój sposób. Była to prawdziwa lekcja sztuki i refleksji.
Z okazji wiosny wykonaliśmy również piękne, kolorowe wianki! Każde dziecko samodzielnie wycinało kwiaty, ćwicząc przy tym precyzję, motorykę małą i koncentrację. Kwiaty zostały naklejone na zielone wianki, które teraz ozdabiają wejście do przedszkola i cieszą Państwa oczy.
Choć dzieci są jeszcze małe, uwielbiają zabawy z literami! Fascynuje je zapis graficzny ich imion. Ostatnio bawimy się dźwiękami — uczymy się, które litery mają długi, a które krótki dźwięk. To doskonałe przygotowanie do nauki czytania. Sylabizujemy, łączymy litery i próbujemy je odczytywać — a przy tym świetnie się bawimy!
Na języku angielskim poznajemy kolejne przymiotniki i uczymy się ich poprzez ruch i śpiew. Nasza zabawa „When I say LONG, you say SHORT…” pozwala dzieciom szybko zapamiętywać przeciwieństwa. Nowe słowa to: long, short, high, low, cry, laugh, hot, cold. Regularna powtórka materiału sprawia, że dzieci oswajają się z językiem w sposób naturalny i trwały. Pod koniec tygodnia wróciliśmy też do tematu ubrań i pralek – tym razem każde dziecko samodzielnie przygotowało „pranie” z papieru, sortując ubrania według kolorów. Literujemy również w języku angielskim i w tym tygodniu śpiewaliśmy piosenki o mamie i tacie, literując te wyrazy po angielsku: MOMMY and DADDY.
W czwartek dzieci ćwiczyły logiczne myślenie — kodowały, wyszukiwały cienie, rozwiązywały zadania z kart pracy. Tego typu ćwiczenia rozwijają koncentrację, analizę wzrokową oraz cierpliwość. Zawsze wywołują dużo emocji i ekscytacji, ponieważ dzieci traktują je jak prawdziwe wyzwanie!
W tym tygodniu uczestniczyliśmy także w kolejnych zajęciach z nauki pływania. Regularny kontakt z wodą daje przedszkolakom wiele korzyści — rozwija ogólną sprawność fizyczną, koordynację ruchową, uczy samodzielności i pokonywania lęków. Dzieci uwielbiają te zajęcia i z niecierpliwością na nie czekają.
Zapraszamy do oglądania zdjęć z naszych aktywności!
Pozdrawiamy serdecznie,
Paulina Białoń i Olesia Pushkar-Hutsal
