• Przedszkole Niepubliczne "Kubusia Puchatka"
  • 32 2182116
  • ul. Hetma艅ska 1, 43-100 Tychy
  • Wdro偶one i realizowane programy

    Wdro偶one, realizowane i przysz艂e kierunki Krainy Puchatka

    Aktualizacja na rok szkolny 2022/2023

    W roku szkolnym 2022/2023 realizowany b臋dzie program wychowania przedszkolnego 鈥濩iekawa zabawa鈥

    Programy w艂asne nauczycieli:

    – Program w艂asny k贸艂ka plastycznego opracowany na potrzeby plac贸wki przez nauczyciela Joann臋 Legiersk膮 oraz Joann臋 Dud臋.

    – Program adaptacyjny 鈥濲u偶 w przedszkolu鈥

    – 鈥瀂 zabaw膮 na co dzie艅鈥- na podstawie 鈥瀂abaw Fundamentalnych鈥

    Program wychowawczy oraz profilaktyczny 鈥 opracowany na potrzeby naszej plac贸wki w opracowaniu nauczycieli naszego przedszkola.

    R贸偶ne projekty i konkursy organizowane w toku roku szkolnego zgodne z kalendarzem imprez i inicjatyw膮 nauczycieli i rodzic贸w.

    rozwijaj膮ce zainteresowania i umiej臋tno艣ci dzieci (dla wszystkich dzieci)
    – rytmika

    – szachy

    – j臋zyk francuski

    – j臋zyk angielski

    – gimnastyka og贸lnorozwojowa

    – teatr ta艅ca i ruchu (6 – latki)

    – k贸艂ko plastyczne (6 – latki)

    – zaj臋cia na basenie – wprowadzone w zwi膮zku z zainteresowaniem rodzic贸w

    – hokej 鈥 wprowadzony w zwi膮zku z zainteresowaniem rodzic贸w

    – robotyka – wg wyboru i ch臋ci rodzic贸w

    Wspomaganie w zakresie logopedycznym dla wszystkich potrzebuj膮cych wsparcia (diagnoza ka偶dego dziecka w miesi膮cu wrze艣niu/pa藕dzierniku)

    PRIORYTETY DO REALIZACJI

    路 rozwijanie zdolno艣ci i aktywno艣ci dzieci, kszta艂towanie tw贸rczych postaw

    路 rozwijanie zainteresowa艅 oraz dostarczanie bod藕c贸w do samorealizacji

    路 stwarzanie mo偶liwo艣ci do rozwijania naturalnej ciekawo艣ci oraz nauki w toku codziennych zabaw i zaj臋膰,

    路 kszta艂towanie w艂a艣ciwych postaw zwi膮zanych ze zdrowiem i bezpiecze艅stwem dziecka w ka偶dej sytuacji.

    Priorytetem naszej dzia艂alno艣ci jest zapewnienie naszym wychowankom wszechstronnego rozwoju, bezpiecze艅stwa, akceptacji i poszanowania ich praw.

    Poprzez systematyczne rozpoznawanie potrzeb naszego 艣rodowiska oraz poszukiwanie nowatorskich metod pracy z dzie膰mi, doskonalimy jako艣膰 pracy naszej plac贸wki.

    KIERUNKI REALIZACJI KONCEPCJI:

    I. Praca z dzie膰mi – funkcjonowanie dziecka w przedszkolu.

    Bezstresowa adaptacja dzieci do warunk贸w przedszkolnych z udzia艂em rodzic贸w w pierwszych dniach pobytu dzieci w plac贸wce oraz organizowanie 鈥瀌ni otwartych鈥 dla ch臋tnych rodzic贸w w ostatnich tygodniach roku szkolnego.

    Diagnozowanie umiej臋tno艣ci i potrzeb dzieci poprzez obserwacj臋, analiz臋 wytwor贸w.

    Organizowanie warunk贸w dzia艂alno艣ci przedszkola pozwalaj膮cych na zapewnienie poczucia bezpiecze艅stwa, akceptacji i wsparcia dla dzieci i ich rodzin.

    Dostosowania wyposa偶enia sal do potrzeb i rozwijania potencja艂u dzieci.

    Umo偶liwienie dzieciom swobodnego wyboru aktywno艣ci.

    Zorganizowanie dzia艂alno艣ci tak aby dziecko mia艂o mo偶liwo艣膰 uczestniczenia w r贸偶nych formach aktywno艣ci.

    Realizacja projekt贸w i program贸w w艂asnych nauczycieli.

    Uczenie dzieci wyra偶ania uczu膰 i emocji oraz rozwijanie odporno艣ci emocjonalnej w toku codziennej dzia艂alno艣ci oraz sytuacjach zdaniowych jak np. udzia艂 w przedstawieniach, uroczysto艣ciach i wyst臋pach.

    Rozwijanie optymistycznych cech charakteru poprzez stosowanie r贸偶nych form aktywno艣ci takich jak: opowiadania bajek z dobrym zako艅czeniem, tworzenie wzor贸w w艂a艣ciwego zachowania, wprowadzenie w艂a艣ciwych system贸w motywuj膮cych, przybli偶enie Praw Dziecka, itp.

    Promowanie zdrowego i bezpiecznego stylu stylu 偶ycia 鈥 realizacja programu profilaktycznego oraz w toku codziennej pracy wg wymog贸w podstawy programowej.

    II. Praca z rodzicami 鈥 formy wsp贸艂pracy.

    Ustalenie termin贸w konsultacji z rodzicami w ka偶dej grupie wiekowej.

    Zapraszanie rodzic贸w na 鈥瀦aj臋cia otwarte鈥.

    Wsp贸艂praca z psychologiem w razie potrzeb.

    Wsp贸艂organizowanie przedsi臋wzi臋膰 : 鈥濩a艂a Polska czyta dzieciom鈥,聽 wsp贸艂praca z bibliotek膮 i Mediatek膮 鈥濸oczytajMy 鈥, program realizowany w zwi膮zku ze wsp贸艂prac膮 z Zespo艂em Szk贸艂 nr 6, organizacja imprez i przedstawie艅.

    Zach臋canie rodzic贸w do pomocy przy wyj艣ciach grupowych do Kina, Teatru, na basen, itp.

    Wspieranie i pomoc w rozwi膮zywaniu codziennych problem贸w we wszystkich sytuacjach dotycz膮cych dziecka i jego funkcjonowania 鈥 rozwoju i osi膮gni臋膰.

    III. Wsp贸艂praca ze 艣rodowiskiem lokalnym.

    Wsp贸艂praca z innymi przedszkolami na terenie miasta.

    Zbieranie karmy dla zwierz膮t le艣nych i przekazanie jej panu Le艣niczemu.

    Uczestnictwo w imprezach i przegl膮dach tw贸rczo艣ci na terenie miasta: Konkurs Patriotyczny 鈥濶ad Nami Orze艂 Bia艂y鈥, Festiwal Tw贸rczo艣ci Dzieci i M艂odzie偶y w MDK nr 1, Prezentacje Artystyczne Przedszkolak贸w, Przegl膮d Inscenizacji Bo偶onarodzeniowych, konkursy plastyczne, Dzie艅 Sportu.

    Uczestnictwo we wszystkich inicjatywach 艣rodowiska lokalnego.

    Wsp贸艂praca z instytucjami, np. Klubem Zdrowie – organizacja dla dzieci lekcji nauki p艂ywania.

    IV. Wz贸r absolwenta naszego przedszkola i cele naszych d膮偶e艅:

    1. Chcemy, 偶eby nasze dzieci mia艂y zdrowe cia艂o zdrow膮 psychik臋. Pragniemy, 偶eby by艂y radosne pe艂ne optymizmu.

    2. Staramy si臋, aby otoczenie naszych dzieci by艂o przepe艂nione mi艂o艣ci膮.

    3 .G艂臋boko jednak wierzymy sens m膮drego wychowania i w to, 偶e mo偶e ono skutecznie rozwin膮膰 wrodzone zalety, zmniejszy膰 wady i pom贸c dziecku sta膰 si臋 odpowiedzialnym i dobrym cz艂owiekiem.

    4. Optymistyczne wychowanie zaczynamy od siebie. Wiemy, 偶e 偶ycie niesie rado艣ci i smutki. Dlatego jest tak ciekawe. Wiemy, 偶e wszyscy ludzie prze偶ywaj膮 czasem pora偶ki i niepowodzenia. Lecz jako optymi艣ci wierzymy, 偶e potrafimy sobie z nimi poradzi膰.

    5. Staramy si臋 , aby w naszym przedszkolu by艂o wiele rado艣ci, 艣miechu, poczucia humoru.

    6. Nasze dzieci s膮 zdolne do wielkich osi膮gni臋膰, do szlachetnych czyn贸w, do osi膮gania sukces贸w. Wpoimy im wiar臋 we w艂asne si艂y, zapa艂, entuzjazm, ciekawo艣膰. Poka偶emy im, jak wa偶na jest 偶yczliwo艣膰 dla innych ludzi, wszystkich, niezale偶nie od rasy, wyznania, pochodzenia. Poczucie warto艣ci i pewno艣膰 siebie u艂atwi im nauk臋, kontakty z r贸wie艣nikami i z doros艂ymi i stanie si臋 藕r贸d艂em satysfakcji ze sta艂ego rozwoju.

    7. Pragniemy, aby nasze dzieci ros艂y bez l臋k贸w. Nie mo偶emy ochroni膰 dzieci przed wszystkimi niebezpiecze艅stwami, ale postaramy si臋 nauczy膰 je odwagi i rozs膮dku – wtedy sobie poradz膮.

    8. Chcemy zapewni膰 naszym najm艂odszym szcz臋艣liwe dzieci艅stwo, bez agresji i bez przemocy. 呕adnego straszenia, krzyczenia i bicia. S膮 inne metody pokojowego rozwi膮zywania konflikt贸w. Nauczymy nasze dzieci jak je stosowa膰.

    9. Dzieci s膮 bardzo r贸偶ne. Maj膮 odmienne upodobania, zainteresowania i uzdolnienia. B臋dziemy si臋 starali stworzy膰 ka偶demu dziecku mo偶liwo艣膰 rozwijania jego naturalnych talent贸w i osi膮gania sukcesu.

    10. Nie chcemy czarowa膰 rzeczywisto艣ci ani wmawia膰 naszym dzieciom, 偶e wszystko jest 艂atwe. B臋dziemy im stawia膰 wysokie, lecz realne wyzwania. Nauczymy dzieci, jak pokona膰 znudzenie, frustracj臋 i strach, jak 偶y膰 pe艂ni膮 偶ycia.