• Przedszkole Niepubliczne "Kubusia Puchatka"
  • 32 2182116
  • ul. Hetma┼äska 1, 43-100 Tychy
  • Wdro┼╝one i realizowane programy

    Wdrożone, realizowane i przyszłe kierunki Krainy Puchatka

    Aktualizacja na rok szkolny 2022/2023

    W roku szkolnym 2022/2023 realizowany b─Ödzie program wychowania przedszkolnego ÔÇ×Ciekawa zabawaÔÇŁ

    Programy własne nauczycieli:

    – Program w┼éasny k├│┼éka plastycznego opracowany na potrzeby plac├│wki przez nauczyciela Joann─Ö Legiersk─ů oraz Joann─Ö Dud─Ö.

    – Program adaptacyjny ÔÇ×Ju┼╝ w przedszkoluÔÇŁ

    – ÔÇ×Z zabaw─ů na co dzie┼äÔÇŁ- na podstawie ÔÇ×Zabaw FundamentalnychÔÇŁ

    Program wychowawczy oraz profilaktyczny ÔÇô opracowany na potrzeby naszej plac├│wki w opracowaniu nauczycieli naszego przedszkola.

    R├│┼╝ne projekty i konkursy organizowane w toku roku szkolnego zgodne z kalendarzem imprez i inicjatyw─ů nauczycieli i rodzic├│w.

    rozwijaj─ůce zainteresowania i umiej─Ötno┼Ťci dzieci (dla wszystkich dzieci)
    – rytmika

    – szachy

    – j─Özyk francuski

    – j─Özyk angielski

    – gimnastyka og├│lnorozwojowa

    – teatr ta┼äca i ruchu (6 – latki)

    – k├│┼éko plastyczne (6 – latki)

    – zaj─Öcia na basenie – wprowadzone w zwi─ůzku z zainteresowaniem rodzic├│w

    – hokej ÔÇô wprowadzony w zwi─ůzku z zainteresowaniem rodzic├│w

    – robotyka – wg wyboru i ch─Öci rodzic├│w

    Wspomaganie w zakresie logopedycznym dla wszystkich potrzebuj─ůcych wsparcia (diagnoza ka┼╝dego dziecka w miesi─ůcu wrze┼Ťniu/pa┼║dzierniku)

    PRIORYTETY DO REALIZACJI

    ┬Ě rozwijanie zdolno┼Ťci i aktywno┼Ťci dzieci, kszta┼étowanie tw├│rczych postaw

    ┬Ě rozwijanie zainteresowa┼ä oraz dostarczanie bod┼║c├│w do samorealizacji

    ┬Ě stwarzanie mo┼╝liwo┼Ťci do rozwijania naturalnej ciekawo┼Ťci oraz nauki w toku codziennych zabaw i zaj─Ö─ç,

    ┬Ě kszta┼étowanie w┼éa┼Ťciwych postaw zwi─ůzanych ze zdrowiem i bezpiecze┼ästwem dziecka w ka┼╝dej sytuacji.

    Priorytetem naszej dzia┼éalno┼Ťci jest zapewnienie naszym wychowankom wszechstronnego rozwoju, bezpiecze┼ästwa, akceptacji i poszanowania ich praw.

    Poprzez systematyczne rozpoznawanie potrzeb naszego ┼Ťrodowiska oraz poszukiwanie nowatorskich metod pracy z dzie─çmi, doskonalimy jako┼Ť─ç pracy naszej plac├│wki.

    KIERUNKI REALIZACJI KONCEPCJI:

    I. Praca z dzie─çmi – funkcjonowanie dziecka w przedszkolu.

    Bezstresowa adaptacja dzieci do warunk├│w przedszkolnych z udzia┼éem rodzic├│w w pierwszych dniach pobytu dzieci w plac├│wce oraz organizowanie ÔÇ×dni otwartychÔÇŁ dla ch─Ötnych rodzic├│w w ostatnich tygodniach roku szkolnego.

    Diagnozowanie umiej─Ötno┼Ťci i potrzeb dzieci poprzez obserwacj─Ö, analiz─Ö wytwor├│w.

    Organizowanie warunk├│w dzia┼éalno┼Ťci przedszkola pozwalaj─ůcych na zapewnienie poczucia bezpiecze┼ästwa, akceptacji i wsparcia dla dzieci i ich rodzin.

    Dostosowania wyposażenia sal do potrzeb i rozwijania potencjału dzieci.

    Umo┼╝liwienie dzieciom swobodnego wyboru aktywno┼Ťci.

    Zorganizowanie dzia┼éalno┼Ťci tak aby dziecko mia┼éo mo┼╝liwo┼Ť─ç uczestniczenia w r├│┼╝nych formach aktywno┼Ťci.

    Realizacja projektów i programów własnych nauczycieli.

    Uczenie dzieci wyra┼╝ania uczu─ç i emocji oraz rozwijanie odporno┼Ťci emocjonalnej w toku codziennej dzia┼éalno┼Ťci oraz sytuacjach zdaniowych jak np. udzia┼é w przedstawieniach, uroczysto┼Ťciach i wyst─Öpach.

    Rozwijanie optymistycznych cech charakteru poprzez stosowanie r├│┼╝nych form aktywno┼Ťci takich jak: opowiadania bajek z dobrym zako┼äczeniem, tworzenie wzor├│w w┼éa┼Ťciwego zachowania, wprowadzenie w┼éa┼Ťciwych system├│w motywuj─ůcych, przybli┼╝enie Praw Dziecka, itp.

    Promowanie zdrowego i bezpiecznego stylu stylu ┼╝ycia ÔÇô realizacja programu profilaktycznego oraz w toku codziennej pracy wg wymog├│w podstawy programowej.

    II. Praca z rodzicami ÔÇô formy wsp├│┼épracy.

    Ustalenie termin├│w konsultacji z rodzicami w ka┼╝dej grupie wiekowej.

    Zapraszanie rodzic├│w na ÔÇ×zaj─Öcia otwarteÔÇŁ.

    Współpraca z psychologiem w razie potrzeb.

    Wsp├│┼éorganizowanie przedsi─Öwzi─Ö─ç : ÔÇ×Ca┼éa Polska czyta dzieciomÔÇŁ,┬á wsp├│┼épraca z bibliotek─ů i Mediatek─ů ÔÇ×PoczytajMy ÔÇŁ, program realizowany w zwi─ůzku ze wsp├│┼éprac─ů z Zespo┼éem Szk├│┼é nr 6, organizacja imprez i przedstawie┼ä.

    Zach─Öcanie rodzic├│w do pomocy przy wyj┼Ťciach grupowych do Kina, Teatru, na basen, itp.

    Wspieranie i pomoc w rozwi─ůzywaniu codziennych problem├│w we wszystkich sytuacjach dotycz─ůcych dziecka i jego funkcjonowania ÔÇô rozwoju i osi─ůgni─Ö─ç.

    III. Wsp├│┼épraca ze ┼Ťrodowiskiem lokalnym.

    Współpraca z innymi przedszkolami na terenie miasta.

    Zbieranie karmy dla zwierz─ůt le┼Ťnych i przekazanie jej panu Le┼Ťniczemu.

    Uczestnictwo w imprezach i przegl─ůdach tw├│rczo┼Ťci na terenie miasta: Konkurs Patriotyczny ÔÇ×Nad Nami Orze┼é Bia┼éyÔÇŁ, Festiwal Tw├│rczo┼Ťci Dzieci i M┼éodzie┼╝y w MDK nr 1, Prezentacje Artystyczne Przedszkolak├│w, Przegl─ůd Inscenizacji Bo┼╝onarodzeniowych, konkursy plastyczne, Dzie┼ä Sportu.

    Uczestnictwo we wszystkich inicjatywach ┼Ťrodowiska lokalnego.

    Wsp├│┼épraca z instytucjami, np. Klubem Zdrowie – organizacja dla dzieci lekcji nauki p┼éywania.

    IV. Wz├│r absolwenta naszego przedszkola i cele naszych d─ů┼╝e┼ä:

    1. Chcemy, ┼╝eby nasze dzieci mia┼éy zdrowe cia┼éo zdrow─ů psychik─Ö. Pragniemy, ┼╝eby by┼éy radosne pe┼éne optymizmu.

    2. Staramy si─Ö, aby otoczenie naszych dzieci by┼éo przepe┼énione mi┼éo┼Ťci─ů.

    3 .G┼é─Öboko jednak wierzymy sens m─ůdrego wychowania i w to, ┼╝e mo┼╝e ono skutecznie rozwin─ů─ç wrodzone zalety, zmniejszy─ç wady i pom├│c dziecku sta─ç si─Ö odpowiedzialnym i dobrym cz┼éowiekiem.

    4. Optymistyczne wychowanie zaczynamy od siebie. Wiemy, ┼╝e ┼╝ycie niesie rado┼Ťci i smutki. Dlatego jest tak ciekawe. Wiemy, ┼╝e wszyscy ludzie prze┼╝ywaj─ů czasem pora┼╝ki i niepowodzenia. Lecz jako optymi┼Ťci wierzymy, ┼╝e potrafimy sobie z nimi poradzi─ç.

    5. Staramy si─Ö , aby w naszym przedszkolu by┼éo wiele rado┼Ťci, ┼Ťmiechu, poczucia humoru.

    6. Nasze dzieci s─ů zdolne do wielkich osi─ůgni─Ö─ç, do szlachetnych czyn├│w, do osi─ůgania sukces├│w. Wpoimy im wiar─Ö we w┼éasne si┼éy, zapa┼é, entuzjazm, ciekawo┼Ť─ç. Poka┼╝emy im, jak wa┼╝na jest ┼╝yczliwo┼Ť─ç dla innych ludzi, wszystkich, niezale┼╝nie od rasy, wyznania, pochodzenia. Poczucie warto┼Ťci i pewno┼Ť─ç siebie u┼éatwi im nauk─Ö, kontakty z r├│wie┼Ťnikami i z doros┼éymi i stanie si─Ö ┼║r├│d┼éem satysfakcji ze sta┼éego rozwoju.

    7. Pragniemy, aby nasze dzieci ros┼éy bez l─Ök├│w. Nie mo┼╝emy ochroni─ç dzieci przed wszystkimi niebezpiecze┼ästwami, ale postaramy si─Ö nauczy─ç je odwagi i rozs─ůdku – wtedy sobie poradz─ů.

    8. Chcemy zapewni─ç naszym najm┼éodszym szcz─Ö┼Ťliwe dzieci┼ästwo, bez agresji i bez przemocy. ┼╗adnego straszenia, krzyczenia i bicia. S─ů inne metody pokojowego rozwi─ůzywania konflikt├│w. Nauczymy nasze dzieci jak je stosowa─ç.

    9. Dzieci s─ů bardzo r├│┼╝ne. Maj─ů odmienne upodobania, zainteresowania i uzdolnienia. B─Ödziemy si─Ö starali stworzy─ç ka┼╝demu dziecku mo┼╝liwo┼Ť─ç rozwijania jego naturalnych talent├│w i osi─ůgania sukcesu.

    10. Nie chcemy czarowa─ç rzeczywisto┼Ťci ani wmawia─ç naszym dzieciom, ┼╝e wszystko jest ┼éatwe. B─Ödziemy im stawia─ç wysokie, lecz realne wyzwania. Nauczymy dzieci, jak pokona─ç znudzenie, frustracj─Ö i strach, jak ┼╝y─ç pe┼éni─ů ┼╝ycia.