Drodzy Rodzice!
Nasze przedszkole to super zabawa, radość, edukacja i tylko połączenie tych trzech elementów daje nam efekt – zadowolonego, mądrego przedszkolaka i mamy nadzieję – zadowolonych z efektów naszej wspólnej pracy Rodziców.
,,Są w kalendarzu kartki dwie
Takie kolorowe i radosne
I każdy człowiek o tym wie,
Że choć są w zimie, zwiastują wiosnę…”
W ubiegłym tygodniu rozwijaliśmy kompetencje językowe, matematyczne, artystyczne naszych „Tygrysków” poruszając się w kręgu tematycznym: ,,Serce dla Babci i Dziadka”.
Rozpoczęliśmy tydzień od układania drzewa genealogicznego. Chciałyśmy, by dzieci potrafiły sobie zwizualizować swoje rodziny, zrozumieć, jak to jest, że każdy z nas ma 2 babcie i 2 dziadków, jak również umiejętnie operować pojęciami: ciocia, wujek, kuzyn, kuzynka i wiedzieć, jaka jest zależność pokrewieństwa w rodzinie. W tym celu również dzieci przyniosły do przedszkola albumy ze zdjęciami rodzinnymi. Przeglądając je, słusznie zauważyły, jak bardzo zmienił się wizerunek ludzi w ciągu zaledwie kilkudziesięciu lat. Miały okazję porównać, jak wyglądała babcia i dziadek pani Danusi, jak wygląda babcia i dziadek ich rodziców, a jak wygląda i co robi ich babcia i dziadek. Wytworzyła się radosna dyskusja, dzieci zrozumiały słowa piosenki, której się uczyły:
„…moja babcia ma makijaż, tipsy kolorowe
dziadek woli adidasy i spodnie dżinsowe…”
Prowadząc dyskusje dzieci rozwijały kompetencje językowe, wzbogacały słownictwo i doszły do słusznego wniosku, że owszem, z biegiem lat zmieniał się wizerunek naszych seniorów, ale Ich serce dla wnuków niezmiennie jest ogromne, ciepłe, kochające.
Rozmawiając o uczuciach, serdecznym sercu dziadków poznaliśmy zapis graficzny litery „S”, „s”. Znajomość kolejnych liter pozwala nam na wprowadzanie coraz większej ilości wyrazów do zabaw związanych z kształceniem umiejętności czytania. Ostatnio jedną z ulubionych zabaw naszych „Tygrysków” jest układanie wyrazów z rozsypanki sylabowej lub literowej, co zapewniamy Państwa nie jest takie proste:) Zabawy te w doskonały sposób ćwiczą koordynację wzrokowo-ruchową, refleks, logiczne myślenie, skupienie uwagi – tym bardziej więc cieszy nas fakt, że nasze dzieci lubią to zajęcie. Rozwijaliśmy również kompetencje matematyczne, rozwiązując kolejne zadania związane z kodowaniem, klasyfikując przedmioty wg 2 cech, przeliczając, dodając i odejmując poszczególne elementy i zapisując działania z wykorzystaniem znaków matematycznych.
Przede wszystkim jednak żyliśmy przygotowaniami do świętowania Dnia Babci i Dziadka. „Tygryski” bardzo się starały wspólnie z panią Agnieszką – naszą panią rytmiczką – przygotować koncert złożony z piosenek, tańców, gry na instrumentach. W kolorowych strojach, które dopełniły całości, myślimy, że dzieci w koncercie dla Babci i Dziadka przekazały całą swoją miłość, szacunek i podziękowania. Posługując się techniką origami, przygotowały też piękne kartki z życzeniami oraz wykonały pracę plastyczną pt. ,,Kwiatki dla Babci i Dziadka”.
Jak co tydzień dzieci rozwijały też swoje zdolności umysłowe, sportowe i artystyczne podczas zajęć z szachów, robotyki, języków obcych, gimnastyki oraz zabaw dowolnych na śniegu.
Zapraszamy do galerii zdjęć.
Pozdrawiamy serdecznie, Danuta Wieczorek i Joanna Duda