
Drodzy Rodzice,
Drugi tydzień lutego przyniósł mroźną pogodę, którą postanowiliśmy wykorzystać podczas spaceru. Poszukiwaliśmy oznak zimy – przymrożonych liści, zamarzniętej rosy na trawie oraz mroźnej pary wydobywającej się z ust. Zimowe detektywistyczne poszukiwania zakończyły się krótkim odpoczynkiem na przystanku, a potem powrotem do przedszkola na gorący obiad – ulubioną zupę ogórkową.
W trakcie gimnastyki pojawiły się dmuchańce, na których Pszczółki ćwiczyły równowagę i sensorykę, skacząc, ślizgając się i chodząc po piłeczkach z kolcami. Sensoryka odgrywa kluczową rolę w rozwoju dzieci, ponieważ pomaga im w poznawaniu otaczającego świata za pomocą zmysłów: wzroku, słuchu, dotyku, smaku i węchu. Poprzez różnorodne ćwiczenia sensoryczne, dzieci uczą się rozróżniać tekstury, kształty, dźwięki i zapachy, co wpływa na ich zdolności motoryczne, równowagę oraz koordynację ruchową. Ćwiczenia takie jak chodzenie po piłeczkach, skakanie, dotykanie różnych materiałów czy balansowanie, stymulują układ nerwowy, poprawiają koncentrację, a także pomagają dzieciom w radzeniu sobie ze stresem i emocjami. Na zajęciach dodatkowych z języka angielskiego i języka francuskiego dzieci powtarzały nazwy członków rodziny, śpiewały walentynkowe piosenki i uczyły się do nich choreografii.
Tydzień upłynął także na rozmowach o ptakach zimujących w Polsce oraz tych, które przylecą wiosną. Dzieci nauczyły się rozpoznawać ich odgłosy i gatunki, takie jak sikorka bogatka, gil, dzięcioł czy wróbelek. Dyskutowaliśmy również o tym, jak dbać o ptaki zimą i czym je karmić, co wzbogaciło ich wrażliwość na przyrodę. Obserwowanie ptaków zimujących to nie tylko wspaniała zabawa dla dzieci, ale także doskonała okazja do nauki o naturze. Dzieci uczą się rozpoznawania różnych gatunków, ich odgłosów oraz zachowań, a także zdobywają świadomość, jak dbać o te piękne stworzenia, które mimo trudnych warunków potrafią odnaleźć sposób na przetrwanie w zimie.
Tydzień zakończyliśmy tematem walentynek. Dzieci uczestniczyły w zabawach gimnastycznych, rozwijając mięśnie języka i buzi. Uczyły się także matematyki, licząc serduszka w kolorowych okręgach i wykonując proste operacje matematyczne, takie jak dodawanie i odejmowanie. Powtarzaliśmy pojęcia takie pojęcia jak: więcej, mniej i po równo. W piątek odwiedził nas absolwent przedszkola, Bartosz Pala, który zagrał dwa utwory na pianinie. Przedszkolacy zaprezentowały piosenkę Pani Agnieszki pt. „Kto jest moją walentynką?”.
W tym tygodniu dzieci wykonały dwie prace plastyczne: Kubusia z serduszkiem oraz paluszkowe odbicia, tworząc czerwone serduszka. Obie prace można podziwiać w naszej galerii, zaraz przy wejściu.
To był wspaniały tydzień pełen radości i kreatywnych działań!
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.
Pozdrawiamy serdecznie, Elżbieta Kondrot i Anna Kołakowska