
Drodzy Rodzice!
Za nami kolejny tydzień listopada. „Pszczółki” rozmawiały o tym, skąd się bierze deszcz, co to jest para wodna, czym jest grad, mżawka, ulewa. Poznaliśmy różne rodzaje deszczu, w formie zabawy dydaktycznej, dzieci utrwaliły podstawowe kolory i ich pochodne. „Pszczółki” bawiły się w zabawę ruchową z rekwizytem „Psotny wietrzyk”, poruszając się swobodnie po sali przy akompaniamencie utworu Antoniego Vivaldiego pt. „Jesień”. W kolejnym dniu dzieci rozmawiały o tym po co nam buty? Ćwiczyliśmy twórcze myślenie, poznaliśmy różne rodzaje butów i ich przeznaczenie.
„Pszczółki” utrwalały także „jesienne rytmy”, kształtowaliśmy umiejętność dostrzegania i układania rytmów, ćwiczyliśmy pamięć wzrokową i słuchową. Dzieci brały udział w zabawie dydaktycznej, słuchając wiersza Marii Konopnickiej pt. „Parasol”. Rozmawialiśmy na temat właściwego ubierania się jesienią. W rozmowie zwróciliśmy uwagę na chłodniejsze poranki i konieczność zakładania kurtek i ciepłych ubrań. Na koniec tygodnia „Pszczółki” poznały sposoby spędzania wolnego czasu kiedy pada deszcz, mówiliśmy o tym, ze w czasie deszczu można rysować, bawić się czy kolorować. „Pszczółki” ćwiczyły również motorykę małą, rysowanie, kolorowanie, wycinanie. Dzieci wykonały także piękną pracę plastyczną – parasolkę, a najwięcej radości dzieciom sprawiło ozdabianie pracy cekinami.
Wybraliśmy się także na jesienny spacer niedaleko przedszkola.
Zachęcam do oglądania naszych ZDJĘĆ.
Pozdrawiam serdecznie, Magdalena Działoszyńska