• Przedszkole Niepubliczne "Kubusia Puchatka"
  • 32 2182116
  • ul. Hetmańska 1, 43-100 Tychy
  • Nowinki

    Karnawał w „Króliczkach”

    Drodzy Rodzice!
    Miniony tydzień upłynął nam bardzo radośnie, miło i kolorowo. Karnawał na dobre u nas zagościł. Już w poniedziałek w naszej sali pojawiły się piękne, kolorowe stroje oraz akcesoria niezbędne każdemu w karnawale. Zajęcia rozpoczęliśmy od wysłuchania wiersza A. Frączka pt. „Bal przebierańców”. Po jego wysłuchaniu rozmawialiśmy o zwierzętach, które w nim wystąpiły, dzieci naśladowały ich odgłosy. Wskazywaliśmy postacie realne i fikcyjne. W tym dniu odwiedziła nas również piękna, mądra sowa, która powiedziała dzieciom, jak ważna jest dla nich nauka połączona z zabawą. Swoją postawą i strojem, wzbudziła w dzieciach sporo pozytywnych emocji. Tą niesamowitą postacią była Nasza Pani Dyrektor. Ciekawe dla dzieci okazały się również zagadki pantomimiczne z cyklu – Na balu będę…
    We wtorek dzieci brały udział w wielu aktywnościach związanych z wprowadzeniem literki „B”, „b”. Zabawy słowne, ruchowe z balonami, jak również ćwiczenia oddechowe towarzyszyły nam w tym dniu. „W karnawale czas na bale” – zastanawialiśmy się: Co to jest karnawał? W jakim czasie jest karnawał? Z czym kojarzy się karnawał? Co ludzie robią podczas karnawału? Co oznacza powiedzenie „w karnawale czas na bale”? Co to jest bal? Za jakie postaci chcieliby się przebrać i dlaczego?
    W środę rozpoczęliśmy karnawałową podróż. Oglądaliśmy ciekawe filmy oraz zdjęcia z karnawałów z różnych stron świata. Najpierw przylecieliśmy samolotem do Las Palmas, po chwili statkiem udaliśmy się w kierunku Wenecji. Dzieci dzieliły się swoimi spostrzeżeniami, opisywały stroje, wygląd ludzi, muzykę, tańce, wsłuchiwały się w brzmienie języka, naśladowały i tańczyły. Dowiedzieliśmy się, że są miejsca na świecie, które słyną z hucznych i kolorowych karnawałów: Brazylia (Rio de Janeiro), Włochy (Wenecja), Hiszpania (Las Palmas), Stany Zjednoczone Ameryki (Nowy Orlean). Po południu każde dziecko chciało wziąć udział w zabawie integracyjnej przy muzyce – „Karnawałowy worek”. Ochotnicy wyjmowali z magicznego worka akcesoria związane z karnawałem, następnie zakładali je na siebie i tańczyli przy muzyce. Chcemy nadmienić, że dzieci bardzo aktywnie biorą udział w takich zabawach. Doskonalimy w ten sposób umiejętność wyrażania emocji,  aby umożliwić dziecku dobre funkcjonowanie w grupie.
    W czwartek pojawiło się wesołe zero. Bawiliśmy się w odtwarzanie sekwencji rytmicznych. Słuchaliśmy i ilustrowaliśmy matematyczne opowiadanie o znikających balonach za pomocą liczmanów. Wykonywaliśmy ciekawe ćwiczenia w kartach pracy, które polegały na porównywaniu liczebności zbiorów, jak również rozpoznawaniu cyfr oznaczających liczby od 0 do 8. W piątek dzieci rozpoczęły dzień od układania rytmów. Następnie wysłuchaliśmy opowiadania Grzegorza Kasdepke pt. „Nie szata zdobi człowieka” i rozpoczęła się ciekawa dyskusja pomiędzy dziećmi. Wspólnie wymyślaliśmy podczas „burzy mózgów” odpowiedzi na pytanie: Co zdobi człowieka? Dzieci uznały zgodnie, że będzie to: szacunek, przyjaźń, radość, miłość, pomaganie, kultura. Następnie samodzielnie napisały na karteczkach odpowiedzi. Jesteśmy z nich bardzo dumne. W tym tygodniu dzieci brały również udział w zajęciach z języka angielskiego, francuskiego, rytmiki, robotyce, zajęciach teatralnych oraz gimnastyce ogólnorozwojowej. Poza tym przed nami kolejny tydzień, a w nim przedstawienie dla wyjątkowych osób, jakimi są dla Nas Babcia i Dziadek. „Króliczki” uczą się pilnie swoich ról, życzeń, wierszy, układów tanecznych, aby wszystkim zaproszonym gościom dostarczyć niezapomnianych przeżyć i wzruszeń.
    Zapraszamy do oglądania ZDJĘĆ.
    Pozdrawiamy serdecznie, Sylwia Ścierska i Joanna Duda