• Przedszkole Niepubliczne "Kubusia Puchatka"
  • 32 2182116
  • ul. Hetmańska 1, 43-100 Tychy
  • Nowinki

    Bloki tematyczne w grupie ,,Tygryski” – październik 2019

    Drodzy Rodzice!

    W październiku będziemy realizować następujące bloki tematyczne:

    1. Taniec jesiennych kolorów.

    2. Książka kucharska prosto z natury.

    3. Jak dbamy o nasze zdrowie?

    4. Odkrywamy sekrety przyrody jesienią.

     

    Piosenka, której nauczymy się w tym misiącu nosi tytuł:

    „Jesienny pociąg”

    Stoi pociąg na peronie –

    żółte liście ma w wagonie

    i kasztany, i żołędzie-

    dokąd z nimi jechać będzie?

    Rusza pociąg sapiąc głośno.

    Już w przedziałach grzyby rosną,

    a na półce, wśród bagaży,

    leży sobie bukiet z jarzyn.

    Pędzi pociąg lasem, polem

    pod ogromnym parasolem.

    Zamiast kół kalosze ma,

    za oknami deszcz mu gra.

    O, zatrzymał się na chwilę!

    Ktoś w wagonie drzwi uchylił

    potoczył w naszą stronę

    jabłko duże i czerwone.

    W tym misiącu przedszkolaki zapoznają się także z wierszem J. Brzechwy pt. :

    „Na straganie”.

    Na straganie w dzień targowy

    Takie słyszy się rozmowy:

    „Może pan się o mnie oprze,

    Pan tak więdnie, panie koprze.”

    „Cóż się dziwić, mój szczypiorku,

    Leżę tutaj już od wtorku!”

    Rzecze na to kalarepka:

    „Spójrz na rzepę – ta jest krzepka!”

    Groch po brzuszku rzepę klepie:

    „Jak tam, rzepo? Coraz lepiej?”

    „Dzięki, dzięki, panie grochu,

    Jakoś żyje się po trochu.

    Lecz pietruszka – z tą jest gorzej:

    Blada, chuda, spać nie może.”

    „A to feler” –

    Westchnął seler.

    Burak stroni od cebuli,

    A cebula doń się czuli:

    „Mój Buraku, mój czerwony,

    Czybyś nie chciał takiej żony?”

    Burak tylko nos zatyka:

    „Niech no pani prędzej zmyka,

    Ja chcę żonę mieć buraczą,

    Bo przy pani wszyscy płaczą.”

    „A to feler” –

    Westchnął seler.

    Naraz słychać głos fasoli:

    „Gdzie się pani tu gramoli?!”

    „Nie bądź dla mnie taka wielka” –

    Odpowiada jej brukselka.

    „Widzieliście, jaka krewka!” –

    Zaperzyła się marchewka.

    „Niech rozsądzi nas kapusta!”

    „Co, kapusta?! Głowa pusta?!”

    A kapusta rzecze smutnie:

    „Moi drodzy, po co kłótnie,

    Po co wasze swary głupie,

    Wnet i tak zginiemy w zupie!”

    „A to feler” –

    Westchnął seler.

    W październiku „Tygryski” zapoznają się z literami i liczbami:
    – poznanie obrazu graficznego głoski „a” ‒ litery „A”, „a”
    – poznanie obrazu graficznego liczby „2”
    – poznanie obrazu graficznego głoski „e” ‒ litery „E”, „e”
    – poznanie obrazu graficznego liczby „3”
    – poznanie obrazu graficznego głoski „i” – litery „I”, „i”
    – poznanie obrazu graficznego liczby „4”
    – poznanie obrazu graficznego głoski „m” ‒ litery „M”, „m”
    – poznanie obrazu graficznego liczby „5”
    Pozdrawiamy, Joanna Legierska, Joanna Duda.