Drodzy Rodzice!
W październiku będziemy realizować następujące bloki tematyczne:
1. Taniec jesiennych kolorów.
2. Książka kucharska prosto z natury.
3. Jak dbamy o nasze zdrowie?
4. Odkrywamy sekrety przyrody jesienią.
Piosenka, której nauczymy się w tym misiącu nosi tytuł:
„Jesienny pociąg”
Stoi pociąg na peronie –
żółte liście ma w wagonie
i kasztany, i żołędzie-
dokąd z nimi jechać będzie?
Rusza pociąg sapiąc głośno.
Już w przedziałach grzyby rosną,
a na półce, wśród bagaży,
leży sobie bukiet z jarzyn.
Pędzi pociąg lasem, polem
pod ogromnym parasolem.
Zamiast kół kalosze ma,
za oknami deszcz mu gra.
O, zatrzymał się na chwilę!
Ktoś w wagonie drzwi uchylił
potoczył w naszą stronę
jabłko duże i czerwone.
W tym misiącu przedszkolaki zapoznają się także z wierszem J. Brzechwy pt. :
„Na straganie”.
Na straganie w dzień targowy
Takie słyszy się rozmowy:
„Może pan się o mnie oprze,
Pan tak więdnie, panie koprze.”
„Cóż się dziwić, mój szczypiorku,
Leżę tutaj już od wtorku!”
Rzecze na to kalarepka:
„Spójrz na rzepę – ta jest krzepka!”
Groch po brzuszku rzepę klepie:
„Jak tam, rzepo? Coraz lepiej?”
„Dzięki, dzięki, panie grochu,
Jakoś żyje się po trochu.
Lecz pietruszka – z tą jest gorzej:
Blada, chuda, spać nie może.”
„A to feler” –
Westchnął seler.
Burak stroni od cebuli,
A cebula doń się czuli:
„Mój Buraku, mój czerwony,
Czybyś nie chciał takiej żony?”
Burak tylko nos zatyka:
„Niech no pani prędzej zmyka,
Ja chcę żonę mieć buraczą,
Bo przy pani wszyscy płaczą.”
„A to feler” –
Westchnął seler.
Naraz słychać głos fasoli:
„Gdzie się pani tu gramoli?!”
„Nie bądź dla mnie taka wielka” –
Odpowiada jej brukselka.
„Widzieliście, jaka krewka!” –
Zaperzyła się marchewka.
„Niech rozsądzi nas kapusta!”
„Co, kapusta?! Głowa pusta?!”
A kapusta rzecze smutnie:
„Moi drodzy, po co kłótnie,
Po co wasze swary głupie,
Wnet i tak zginiemy w zupie!”
„A to feler” –
Westchnął seler.
W październiku „Tygryski” zapoznają się z literami i liczbami:
– poznanie obrazu graficznego głoski „a” ‒ litery „A”, „a”
– poznanie obrazu graficznego liczby „2”
– poznanie obrazu graficznego głoski „e” ‒ litery „E”, „e”
– poznanie obrazu graficznego liczby „3”
– poznanie obrazu graficznego głoski „i” – litery „I”, „i”
– poznanie obrazu graficznego liczby „4”
– poznanie obrazu graficznego głoski „m” ‒ litery „M”, „m”
– poznanie obrazu graficznego liczby „5”
Pozdrawiamy, Joanna Legierska, Joanna Duda.