Drodzy Rodzice!
Tematyka zajęć opiekuńczo – wychowawczo – dydaktyczna na miesiąc październik jest następująca:
- Taniec jesiennych kolorów
- Książka kucharska prosto z natury
- Jak dbamy o nasze zdrowie?
- Odkrywamy sekrety przyrody jesienią
Dzieci zapoznają się z obrazem graficznym głosek: „a”, „e”, „i”, „m” oraz z obrazem graficznym liczb: „2”, „3”, „4” oraz „5”.
Piosenka i wiersz, których będziemy się uczyć w tym miesiącu:
„Jesienny pociąg”
(muzyka: A. Skorupka, słowa: D. Gellner)
- Stoi pociąg na peronie.
Żółte liście ma w wagonie,
i kasztany, i żołędzie-
dokąd z nimi jechać będzie,
dokąd z nimi jechać będzie?
Ref. Przed siebie, przed siebie wprost!
Przez mokry, deszczowy most.
Przed siebie, przed siebie w dal!
Na pierwszy jesienny bal. - Rusza pociąg, sapiąc głośno.
Już w przedziałach grzyby rosną,
a na półce wśród bagaży
leży sobie bukiet jarzyn.
Rusza pociąg, sapiąc głośno.
Ref. Przed siebie, przed siebie wprost!… - Pędzi pociąg lasem, polem,
pod ogromnym parasolem.
Wiezie rynny i kalosze,
i owoców pełne kosze.
Pędzi pociąg lasem, polem.
Ref. Przed siebie, przed siebie wprost!…/bis
Nauka 1 i 2 zwrotki wiersza M. Strzałkowskiej pt. „Zielony, żółty, rudy, brązowy”
Zielony, żółty, rudy, brązowy –
jesień uderza mi już do głowy!
Z radością witam jesienne chłody
i rynny pełne spienione wody!
Z radością witam jesienne pluchy,
jesienne wichry i zawieruchy!
Nareszcie jesień! Nareszcie słota!
Strumienie deszczu i góry błota,
długie wieczory, kasztany, chmury,
żołędzie, liście, mgły i kaptury!
Wyciągam z szafy stos rękawiczek,
kalosze, beret, ciepły szaliczek
i skacząc sobie poprzez kałuże,
pędzę przywitać jesienne burze!
Zielony, żółty, rudy, brązowy-
jesień uderza mi już do głowy!
Serdecznie pozdrawiamy, Joanna Duda i Danuta Wieczorek