Drodzy Rodzice!
W lutym będziemy omawiać następujące bloki tematyczne:
1. W krainie muzyki
2. Wśród malarzy i rzeźbiarzy
3. W teatrze
4. Mali artyści to my!
Będziemy kształcić umiejętności rozpoznawania i nazywania liter: r, w oraz z. Będziemy doskonalić ich percepcję słuchową, analizę i syntezę głoskową. W dalszym ciągu będziemy doskonalić umiejętność przeliczania w zakresie 10.
Piosenki, których będziemy się uczyć w lutym noszą następujące tytuły:
1. „Zagram dzieciom”
Zaraz siądę sobie w kącie,
zagram dzieciom na trójkącie.
Trójkąt srebrne oczy ma,
srebrnym głosem chętnie gra.
Trójkąt srebrne oczy ma,
srebrnym głosem chętnie gra.
Ref.: Czary-mary,
weź pałeczkę do ręki,
czary-mary,
wyczarują się dźwięki.
Czary-mary,
i na pewno w tych dźwiękach
jest zaklęta, zaklęta piosenka.
To są dzwonki, to pałeczka,
zagram dzieciom na dzwoneczkach.
Zagram cicho – sol, do, mi,
niech się wszystkim dobrze śpi.
Ref.: Czary-mary
2. „Zaczarowana dorożka”
Noc okryła skrzydłami świat,
już kołysanki śpiewa mama;
a po ciemnym niebie pojazd mknie
– to dorożka zaczarowana.
Ref.: Zaczarowana dorożka, a w niej
zaczarowany dorożkarz mknie.
Przez horyzont snem malowany
pędzi konik zaczarowany.
Zaczarowana dorożka, a w niej
zaczarowany dorożkarz mknie.
A sny tańczą jak nocne duszki,
opadają już na poduszki.
Księżyc srebrem obsypał noc,
rozpoczął spacer swój po niebie;
a dorożkarz śmieje się do gwiazd
i sny cudne wiezie do ciebie.
Ref.: Zaczarowana dorożka, a w niej…
Z nieba spadło kilka złotych gwiazd,
czasami nocą tak się zdarza,
malują na nich kolorowe sny
i wysyłają do dorożkarza.
Ref.: Zaczarowana dorożka, a w niej…
Pozdrawiam serdecznie, Danuta Wieczorek.