• Przedszkole Niepubliczne "Kubusia Puchatka"
  • 32 2182116
  • ul. Hetmańska 1, 43-100 Tychy
  • Nowinki

    Bloki tematyczne w grupie ,,Kubusie”

    Drodzy Rodzice!

    Tematyka zajęć opiekuńczo – wychowawczo – dydaktycznych w czerwcu:
    1. Dzieciaki w ruchu
    2. Lato w sadzie i w ogrodzie
    3. Z wizytą w gospodarstwie wiejskim
    3. Nadchodzi lato

    Piosenki, których będziemy się uczyć w tym miesiącu:

    ,,Daj mi rękę tato”

    Daj mi rękę tato.
    Już na dworze ciemno
    a ja się nie boję
    bo ty idziesz ze mną.
    Nawet z nocnych strachów
    nic sobie nie robię
    Strachy uciekają
    gdy jestem przy tobie.
    Ref.: Tato, tato,
    jak to dobrze, że
    jesteś zawsze blisko,
    i że kochasz mnie.
    Tato, tato,
    nigdy nie smuć się
    i pamiętaj przecież,
    ja też kocham cię.
    Codziennie jesteśmy
    na długim spacerze
    Już mnie nauczyłeś
    jeździć na rowerze.
    I wiem, że mnie jeszcze
    nauczysz wszystkiego
    co mądre i dobre.
    I cieszę się z tego.

    Ref.: Tato, tato…

    O moich marzeniach
    nie powiem nikomu
    Chciałabym mieć tatę
    przez cały dzień w domu.
    Żeby ważne sprawy
    na później zostawił
    i żeby się głośno
    śmiał i ze mną bawił.

    Ref.: Tato, tato…

    ,,Wakacyjna piosenka”

    I.     Już lato się zbliża na kwiatku usiadł bąk
    zielono na łące na kwiatku usiadł bąk
    Biedronka przyodziała ubranko w kropki swe
    komary pobzykują, już lato zbliża się.

    ref.    Hej ha, hej ha piosenka z wiatrem gra
    przez pola i las prowadzi naprzód nas.

    II.  Już lato się zbliża , wakacji nadszedł czas
    żegnamy przedszkole i opuszczamy was
    będziemy pływać w morzu, odwiedzać co dzień las
    słoneczko nas opali, aż nie poznacie nas.

    Wiersz, którego nauczymy się w czerwcu:

    ,,Stąpa lato zagubione”
    Stąpa lato zagubione po lasach, po łąkach,
    nie wie, w którą ma pójść stronę,
    bez przerwy się błąka.
    Wtem je spotkał czerwiec krasny
    i woła do niego:
    ,,Razem pójdźmy, w ten dzień jasny,
    lato, mój kolego!”
    Trala la, trala la – idziesz Ty, idę ja!
    Trala la, trala la – idziesz Ty, idę ja!

    Będziemy kształcić umiejętności rozpoznawania i nazywania poznanych liter, doskonalić ich percepcję słuchową, analizę i syntezę głoskową. W dalszym ciągu będziemy doskonalić umiejętność przeliczania w zakresie 10.

    Pozdrawiam, Katarzyna Walus.