
Miniony tydzień w naszej grupie upłynął pod znakiem zimowych przygód i walentynkowych przygotowań. Każdego dnia rozpoczynaliśmy zajęcia od naszej „pingwinkowej” gimnastyki buzi, która była wprowadzeniem do bloku tematycznego „Mroźne Krainy”.
Rozpoczęliśmy tydzień od rozmów o Arktyce i Antarktydzie. Obejrzeliśmy film edukacyjny, który przybliżył nam warunki panujące na biegunach oraz zwierzęta zamieszkujące te lodowe krainy. Po seansie dzieci, w formie zabawy, klasyfikowały poznane zwierzęta według ich miejsca zamieszkania, dowiadując się, że np. niedźwiedź polarny żyje na Arktyce, a pingwin na Antarktydzie.
Podczas zajęć poznaliśmy również kierunki świata – północ, południe, wschód i zachód – oraz uczyliśmy się odnajdywać Arktykę i Antarktydę na globusie. Wspólnie czytaliśmy opowiadanie „Miś i Foka” autorstwa W. Dulemby (fragment książki „Cztery Pory Baśni”), po którym rozmawialiśmy o zagrożeniach dla zwierząt, szczególnie ze strony ludzi i myśliwych polujących dla własnych korzyści. Kolejnym czytanym fragmentem było „Anaruk, chłopiec z Grenlandii” Cz. Centkiewicza – na jego podstawie rozmawialiśmy o tym, jakie środowisko jest dobre, a jakie złe dla zwierząt.
W ramach pracy plastycznej dzieci wykonały „Niedźwiedzie polarne” z waty i z użyciem kredek świecowych, kolorowali wyznaczone miejsca tworząc krajobraz miejsce zamieszkania niedźwiedzi. Praca ta była świetnym ćwiczeniem motoryki małej – dzieci precyzyjnie wyklejały białą watą kształty misiów oraz tworzyły małe kuleczki imitujące śnieg.
Z okazji zbliżających się Walentynek wykonaliśmy dwie prace plastyczno-techniczne. Powstały urocze króliczki i kotki trzymające serduszka w efekcie 3D. Dzieci pracowały także nad walentynkowymi wiankami – kolorowały je, próbowały je samodzielnie wycinać i wyklejać, tworząc piękną ozdobę naszej szatni.
W tym tygodniu dzieci śpiewały piosenki o walentynkach podczas zajęć rytmicznych. Codziennie miały również możliwość rozwijania słuchu muzycznego dzięki porannym zajęciom umuzykalniającym prowadzonym przez Panią Olesię. Dzieci poznawały nowe dźwięki, piosenki oraz uczestniczyły w zabawach przy dźwiękach pianina, co jest ogromnym atutem naszego przedszkola.
W czwartek część dzieci wzięła udział w wyczekiwanych zajęciach nauki pływania. Tymczasem pozostałe dzieci w przedszkolu utrwalały kształty i kolory w języku angielskim. Wspólnie graliśmy w „Bingo biegane” – dynamiczną grę łączącą sprawność wiedzę i motorykę dużą. Dzieci korzystały również z kart obrazkowych przedstawiających przedmioty zbudowane z różnych figur geometrycznych i szukały w nich jak największej liczby kształtów, nazywając je po angielsku. Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się także zabawa z packami na muchy – element rywalizacji oraz ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej sprawiły, że dzieci angażowały się w nią z ogromnym entuzjazmem.
Jedną z ciekawszych aktywności w tym tygodniu była mini lekcja rysunku, podczas której dzieci uczyły się, jak krok po kroku narysować kotka i pieska. Wykorzystaliśmy do tego specjalną chustę do malowania oraz kolorowe, spieralne mazaki. Dzięki temu powstały niezwykle urocze rysunki zwierzaków, a każde dziecko mogło spróbować swoich sił w tworzeniu pierwszego samodzielnego rysunku kota i psa.
W tym tygodniu poznawaliśmy literkę „N”. Dzieci rysowały ją w powietrzu, wyszukiwały ją wśród liter, które już znają, a także ćwiczyły jej dźwięczność w różnych wyrazach. W kartach pracy pracowaliśmy nad rozpoznawaniem literki „N” i odnajdowaniem jej w tekście.
W piątek zgromadziliśmy się w sali „Pszczółek”, aby wspólnie celebrować Walentynki, które w naszym przedszkolu są świętem przyjaźni i doceniania swoich kolegów oraz koleżanek.
Tego wyjątkowego dnia nasze przedszkole odwiedził Bartosz Pala, absolwent, który zaprezentował dwa utwory na pianinie. Jeden z nich – Polonez – szczególnie przypadł dzieciom do gustu. Aby nadać temu dniu jeszcze bardziej muzyczny charakter, przedszkolaki wystąpiły wraz z pozostałymi grupami, wykonując piosenkę Pani Agnieszki pt. „Kto jest moją walentynką?”. Dodatkowo zatańczyły taniec z serduszkami do utworu „Comptine d’un autre été, l’après-midi”, którego choreografię przygotowała Pani Olesia. W naszej sali wręczaliśmy sobie wzajemnie pocztę walentynkową co sprawiło, że każde dziecko poczuło się wyjątkowe i potrzebne. Dziękujemy rodzicom za pomoc uczynić ten dzień radosnym dla dzieci, za piękny ubiór tego dnia!
To był niezwykle aktywny i pełen wrażeń tydzień!
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.
Pozdrawiamy serdecznie, Paulina Białoń i Olesia Pushkar – Hutsal