• Przedszkole Niepubliczne "Kubusia Puchatka"
  • 32 2182116
  • ul. Hetmańska 1, 43-100 Tychy
  • Nowinki

    Kim będą ,,Tygryski” gdy dorosną?

    Kochani rozpoczęliśmy tydzień omawiając blok tematyczny pt. ,,Kim będę gdy dorosnę’’.
    Dzieci z zaciekawieniem odnajdywały ukryte karty w sali wyszukując zawodów. Następnie musieliśmy odnaleźć ich atrybuty z pośród wielu kart obrazkowych dopasowując je do zawodów, które udało im się odnaleźć podczas poszukiwań. Każde dziecko zamknęło oczka i wyobrażało sobie kim chciałoby zostać kiedy dorośnie. Cudownie było widzieć ich rozmarzone minki i ich ekscytację gdy mówią o swoim wymarzonym zawodzie. Rozczulające było gdy dowiedzieliśmy się, że Alicja chciałaby zostać mamusią, a Piotruś kosiarzem, mieliśmy również kilku lekarzy oraz całkiem sporo baletnic! Nie obyło się bez weterynarza oraz dentysty czy operatora dźwigu- niezwykle kreatywne te nasze ,,Tygryski’’. Uczyliśmy się również nowej piosenki od Pani Agnieszki Loski o zawodach pt. ,,Kim będę w przyszłości’’. 

    Dodatkowo każdy dostał dedykowaną kolorowankę z tym kim chciałby zostać kiedy będzie dorosły! Wyszło kolorowo i ciekawie, tym razem używaliśmy pasteli olejnych by poznać kolejną technikę kolorowania, a paluszki mogły ćwiczyć rozcieranie!
    We wtorek odbyły się zajęcia gimnastyczne, na które dzieci uczęszczają z ogromnym entuzjazmem! Tego dnia zastanowiliśmy się nad znaczeniem słów ,,większy’’, mniejszy’’ oraz ,,najmniejszy’’, ‚,największy’’. Układaliśmy w zabawki odpowiednio dopasowując je do wielkości strzałek w książeczce aktywizującej. Na języku angielskim powtórzyliśmy kolory oraz słowa z nimi powiązane odpowiednio je kategoryzując- np. Orange hat, pink dinosaur, yellow sun itp. Nadal świetnie się bawimy przy piosence naśladującej różne emocje ,,This is my happy face’’ oraz włączamy już do naszej codzienności piosenkę o walentynkach, którą dzieci pokochały odrazu! 

    Co więcej,  w drugiej połowie tygodnia w dalszym ciągu rozmawialiśmy o zawodach, tych starszych i tych nowoczesnych. Słuchaliśmy opowiadania pt. ,,Łańcuch’’ oraz  samodzielnie wycinaliśmy karty obrazkowe z naszych pomocy dydaktycznych, które dzieci mają dedykowane w swoich książeczkach. Dzieci zabrały karty ze sobą do domku, mogą w grać nimi w ,,Memory’’ lub ,,Piotrusia’’. Następnie by powtórzyć słownictwo z języka angielskiego ubraliśmy papierowe postacie w zimowe ubrania słuchając piosenek ,,This is the way we get dressed’’ oraz ,,Put on your Boots’’ przy okazji ćwiczyliśmy prawidłowy chwyt nożyczek! 

    Przygotowując się do nowego tygodnia i naszego nowego bloku tematycznego, wykonaliśmy prace plastyczną związaną z nadchodzącym balem karnawałowym! A by było tematycznie i kolorowo, wybraliśmy do wykonania ,,Klauna’’ używając do tego plasteliny. Rozcieranie jej to niosąca korzyść stymulacja sensoryczna i świetna zabawa. 

    Zrobiliśmy już pierwsze podejście do kształtów w języki angielskim, które będziemy omawiać w lutym. W czwartek wybraliśmy się na spacer do parku, sprzyjała nam piękna pogoda! Dzieciom bardzo spodobała się zabawa w kalambury, gdzie za pomocą swojego ciała, bez użycia słów, musiały przedstawić wybrany przez nich zawód, a naszym zadaniem było odgadnąć, który zawód wykonują. Pojawiły się takie zawody jak; policjant, gitarzysta, tancerka, budowniczy, malarz i dentysta.
    `Rozmawialiśmy również o nadchodzącym balu karnawałowym, na który dzieci z wielkim entuzjazmem wyczekują!

    Zachęcamy do obejrzenia zdjęć oraz śledzenia naszych profilów społecznościowych, tam na bieżąco dzielimy się z Państwem naszymi kreatywnymi zajęciami. Instagram oraz Facebook.
    Pozdrawiamy serdecznie, Paulina Białoń oraz Olesia Pushkar-Hutsal