• Przedszkole Niepubliczne "Kubusia Puchatka"
  • 32 2182116
  • ul. Hetmańska 1, 43-100 Tychy
  • Nowinki

    Język angielski – październik

    Drodzy Rodzice!
    Zapraszam do zapoznania się z materiałem z języka angielskiego, który przerablialiśmy w październiku.

    Piosenka o jesieni


    https://www.youtube.com/watch?v=8xXvVvAFEQQ


    Autumn is here again,

    leaves are falling everywhere

    Yellow, red and brown,

    leaves are falling on the ground

    Apples in the basket,

    Pumpkins in the box

    The trees are brown is autumn again (it’s autumn)

    The clouds are grey, it’s autumn again (it’s autumn)

    Leaves in the air, it’s autumn again (it’s autumn)

    One more time

    One more time

    Again

    Squirrels in the park,

    a big umbrella and my hat

    Pumpkins for Halloween,

    I can see my friends

    jumping in leaves



    Tłumaczenie

    Znowu jest jesień

    Wszędzie spadają liście

    Żółte, czerwone i brązowe

    Liście spadają na ziemię

    Jabłka w koszyku

    Dynie w skrzynce

    Drzewa są brązowe, jest jesień

    Chmury są szare, jest jesień

    Liście (unoszą się) w powietrzu, jest jesień

    Jeszcze raz

    Znowu

    Wiewiórki w parku

    Duża parasolka i moja czapka

    Dynie na Halloween

    Widzę moich przyjaciół

    wskakujących w liście


    Słówka

    autumn – jesień

    leaves – liście

    apples – jabłka

    pumpkins – dynie

    trees – drzewa

    clouds – chmury

    squirrels – wiewiórki


    https://www.youtube.com/watch?v=v9Ifiznlpb8



    Piosenka o jesieni


    https://www.youtube.com/watch?v=tPm7JTGIHcA&index=3&list=PLuIo6Js3zAI2hyboZmZQPwj_wLRJMT9Us


    Tygryski i Króliczki


    Play Box 3, Rozdział 1 ” Mieszamy kolory”



    Piosenka „Colours under the sea”


    ref. Under the sea,

    What colours can I see under the sea?

    1. Here are the fish, 1,2,3.

    Orange, blue and yellow fish.

    Look at the fish. Swish, swish.

    Can you swim like a fish?

    Swish, swish, swish.

    ref. Under the sea…

    2. Here are the octopuses, 1,2,3.

    Red, white and green octopuses.

    Look at the octopuses. Wriggle, wriggle.

    Can you move like an octopus?

    Wriggle, wriggle, wriggle.

    ref. Under the sea…

    3. Here are the starfish, 1,2,3.

    Pink, purple and brown starfish.

    Look at the starfish. Pointy, pointy.

    Can you stand like a starfish?

    Pointy, pointy, pointy.

    ref. Under the sea…

    4. Here are the sharks, 1,2,3.

    White, blue and black sharks.

    Look at the sharks. Duh, duh, duh, duh.

    Can you swim like a shark?

    Duh, duh, duh, duh.


    Słówka:

    fish – ryba

    octopus – ośmiornica

    starfish – rozgwiazda

    shark – rekin

    seaweed – wodorost

    shell – muszla

    treasure box – skrzynia skarbów

    happy – szczęśliwy

    sad – smutny


    Utrwalamy nazwy kolorów

    red – czerwony

    orange – pomarańczowy

    yellow – żółty

    green – zielony

    blue – niebieski

    pink – różowy

    purple – fioletowy

    brown – brązowy

    white – biały

    black – czarny

    gray – szary



    https://www.youtube.com/watch?v=YyFLBTTAbSE&list=RDKC-8AvunL8Y&index=3



    Shapes / Kształty

    triangle – trójkąt

    square – kwadrat

    rectangle – prostokąt

    oval – owal

    circle – koło



    Wierszyk o kształtach



    1. Shapes, shapes we like shapes

    Painting circles and triangles,

    Painting squares and rectangles,

    And even ovals.

    2. Take some yellow paint.

    Take some red paint.

    Mix the colours together.

    Yellow and red make orange shapes.

    3. Shapes, shapes we like shapes

    Painting circles and triangles,

    Painting squares and rectangles,

    And even ovals.

    4. Take some yellow paint.

    Take some blue paint.

    Mix the colours together.

    Yellow and blue make green shapes.



    Dni tygodnia:


    Monday – poniedziałek

    Tuesday – wtorek

    Wednesday – środa

    Thursday – czwartek

    Friday – piątek

    Saturday – sobota

    Sunday – niedziela


    Piosenka „The days of the week” / ” Dni tygodnia”

    https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

    Play Box 3, Rozdział 2, „W przedszkolu i w szkole”

    Piosenka „What goes in my bag?”

    Ref.

    I’m going to school. I’m going to school.

    Can you help me? Can you help me?

    1. Here is a fish and a starfish,

    Here is a rubber and a book.

    What goes in my gag?

    The rubber and the book go in my bag.

    Ref.

    I’m going…

    2. Here is my cat and my shark,

    Here is my pencil and my crayons.

    What goes in my gag?

    The pencil and the crayons go in my bag.

    ref.

    I’m going…

    3. Here is my teddy and my turtle,

    Here is my pencil case and my paints.

    What goes in my gag?

    The pencil case and the paints go in my bag.

    Słówka

    book – książka

    pencil – ołówek

    rubber – gumka

    sharpener – temperówka

    notebook – zeszyt

    pencil case – piórnik

    crayons – kredki

    paints – farby

    school – szkoła

    school bag – tornister, plecak szkolny

    Numbers /Liczby

    1 – one

    2 – two

    3 – three

    4 – four

    5 – five

    6 – six

    7 – seven

    8 – eight

    9 – nine

    10 – ten

    Kangurki 

    Play Box 2, Rozdział 1 „Jeszcze więcej kolorów”

    Piosenka „Put up your hand if you like blue!” 

    1.Point to the blue T-shirt,

    I like blue.

    Point to the blue T-shirt.

    Put your hand up if you like blue.

    2. Point to the green T-shirt,

    I like green.

    Point to the green T-shirt.

    Put your hand up if you like green.

    3. Point to the orange T-shirt,

    I like orange.

    Point to the orange T-shirt.

    Put your hand up if you like orange.

    4.Point to the red T-shirt,

    I like red.

    Point to the red T-shirt.

    Put your hand up if you like red.

    5.Point to the yellow T-shirt,

    I like yellow.

    Point to the yellow T-shirt.

    Put your hand up if you like yellow.

    Słownictwo

    What’s your favourite colour? – Jaki jest twój ulubiony kolor?

    My favourite colour is blue. – Mój ulubiony kolor to niebieski.

    I like blue. (red, orange…) – Lubię kolor niebieski (czerwony, pomarańczowy …)

    Kolory / colours:

    red – czerwony

    orange – pomarańczowy

    yellow – żółty

    green – zielony

    blue – niebieski

    pink – różowy

    purple – fioletowy

    brown – brązowy

    white – biały

    black – czarny

    gray – szary


    https://www.youtube.com/watch?v=YyFLBTTAbSE&list=RDKC-8AvunL8Y&index=3

    Wierszyk „My favourite colour”

    1. My favourite colour is blue, blue.

    My favourite colour is blue.

    What’s your favourite colour?

    2. My favourite colour is yellow, yellow.

    My favourite colour is yellow.

    What’s your favourite colour?

    3. My favourite colour is pink, pink.

    My favourite colour is pink.

    What’s your favourite colour?

    4. My favourite colour is purple, purple.

    My favourite colour is purple.

    What’s your favourite colour?

    Play Box 2, Rozdział 2 ” W przedszkolu”

    Piosenka „What can we do in a classroom?”

    Ref.

    What can we do in a classroom?

    What can we do today?

    1. Let’s … read a book.

    What do you say?

    Yes! Let’s read a book today.

    Ref.

    What can we do in a classroom?

    What can we do today?

    2. Let’s … draw with a pencil.

    What do you say?

    Yes! Let’s draw with a pencil today.

    Ref.

    What can we do in a classroom?

    What can we do today?

    3. Let’s … erase with a rubber.

    What do you say?

    Yes! Let’s erase with a rubber today.

    Ref.

    What can we do in a classroom?

    What can we do today?

    4. Let’s … colour with crayons.

    What do you say?

    Yes! Let’s colours with crayons today.

    Ref.

    What can we do in a classroom?

    What can we do today?

    5. Let’s …paint with paints.

    What do you say?

    Yes! Let’s paint with paints today.

    Słówka i zwroty

    book – książka

    pencil – ołówek

    rubber – gumka

    sharpener – temperówka

    notebook – zeszyt

    pencil case – piórnik

    crayons – kredki

    paints – farby

    Let’s read a book – poczytajmy książkę

    Let’s draw with a pencil – porysujmy ołówkiem

    Let’s erase with a rubber – zmażmy gumką

    Let’s colour with crayons – pokolorujmy kredkami

    Let’s paint with paints – pomalujmy farbami

    Maleństwa i Pszczółki

    Play Box 1, Rozdział 2 'Moje zabawki”

    Piosenka ” Come and play with me”

    1. Come and play with me.

    Let’s drive a car, let’s bounce a ball.

    Come and play with me.

    2. Come and play with me.

    Let’s cuddle a teddy, let’s read a book.

    Come and play with me.

    3. Come and play with me.

    Let’s have tea with baby doll

    Come and play with me.

    Tłumaczenie

    Chodź i pobaw się ze mną

    Pojeździjmy autkiem, poodbijajmy piłkę.

    Chodź i pobaw się ze mną.

    Chodź i pobaw się ze mną

    Przytulmy misia, poczytajmy książkę

    Chodź i pobaw się ze mną

    Chodź i pobaw się ze mną

    Wypijmy herbatkę z laleczką

    Chodź i pobaw się ze mną

    Zabawki / toys:

    car – samochód

    teddy – miś

    ball – piłka

    doll – lalka

    book – książka

    drive a car – prowadzić samochód

    bounce a ball – odbijać piłkę

    cuddle a teddy – przytulić misia

    read a book – czytać książkę

    have tea with baby doll – napić się herbaty z lalką


    red car – czerwony samochód

    orange teddy – pomarańczowy miś

    green ball – zielona piłka

    yellow book – żółta książka

    play with me – pobaw się ze mną

    Let’s play with orange teddy today. – Pobawmy się dzisiaj pomarańczowym misiem

    Piosenka „What is it?” – Co to jest?


    Pozdrawiam, Monika Zarzycka.