Drodzy Rodzice!
Zapraszam do zapoznania się z materiałem z języka angielskiego, który przerablialiśmy w październiku.
Piosenka o jesieni
https://www.youtube.com/watch?v=8xXvVvAFEQQ
Autumn is here again,
leaves are falling everywhere
Yellow, red and brown,
leaves are falling on the ground
Apples in the basket,
Pumpkins in the box
The trees are brown is autumn again (it’s autumn)
The clouds are grey, it’s autumn again (it’s autumn)
Leaves in the air, it’s autumn again (it’s autumn)
One more time
One more time
Again
Squirrels in the park,
a big umbrella and my hat
Pumpkins for Halloween,
I can see my friends
jumping in leaves
Tłumaczenie
Znowu jest jesień
Wszędzie spadają liście
Żółte, czerwone i brązowe
Liście spadają na ziemię
Jabłka w koszyku
Dynie w skrzynce
Drzewa są brązowe, jest jesień
Chmury są szare, jest jesień
Liście (unoszą się) w powietrzu, jest jesień
Jeszcze raz
Znowu
Wiewiórki w parku
Duża parasolka i moja czapka
Dynie na Halloween
Widzę moich przyjaciół
wskakujących w liście
Słówka
autumn – jesień
leaves – liście
apples – jabłka
pumpkins – dynie
trees – drzewa
clouds – chmury
squirrels – wiewiórki
https://www.youtube.com/watch?v=v9Ifiznlpb8
Piosenka o jesieni
https://www.youtube.com/watch?v=tPm7JTGIHcA&index=3&list=PLuIo6Js3zAI2hyboZmZQPwj_wLRJMT9Us
Tygryski i Króliczki
Play Box 3, Rozdział 1 ” Mieszamy kolory”
Piosenka „Colours under the sea”
ref. Under the sea,
What colours can I see under the sea?
1. Here are the fish, 1,2,3.
Orange, blue and yellow fish.
Look at the fish. Swish, swish.
Can you swim like a fish?
Swish, swish, swish.
ref. Under the sea…
2. Here are the octopuses, 1,2,3.
Red, white and green octopuses.
Look at the octopuses. Wriggle, wriggle.
Can you move like an octopus?
Wriggle, wriggle, wriggle.
ref. Under the sea…
3. Here are the starfish, 1,2,3.
Pink, purple and brown starfish.
Look at the starfish. Pointy, pointy.
Can you stand like a starfish?
Pointy, pointy, pointy.
ref. Under the sea…
4. Here are the sharks, 1,2,3.
White, blue and black sharks.
Look at the sharks. Duh, duh, duh, duh.
Can you swim like a shark?
Duh, duh, duh, duh.
Słówka:
fish – ryba
octopus – ośmiornica
starfish – rozgwiazda
shark – rekin
seaweed – wodorost
shell – muszla
treasure box – skrzynia skarbów
happy – szczęśliwy
sad – smutny
Utrwalamy nazwy kolorów
red – czerwony
orange – pomarańczowy
yellow – żółty
green – zielony
blue – niebieski
pink – różowy
purple – fioletowy
brown – brązowy
white – biały
black – czarny
gray – szary
https://www.youtube.com/watch?v=YyFLBTTAbSE&list=RDKC-8AvunL8Y&index=3
Shapes / Kształty
triangle – trójkąt
square – kwadrat
rectangle – prostokąt
oval – owal
circle – koło
Wierszyk o kształtach
1. Shapes, shapes we like shapes
Painting circles and triangles,
Painting squares and rectangles,
And even ovals.
2. Take some yellow paint.
Take some red paint.
Mix the colours together.
Yellow and red make orange shapes.
3. Shapes, shapes we like shapes
Painting circles and triangles,
Painting squares and rectangles,
And even ovals.
4. Take some yellow paint.
Take some blue paint.
Mix the colours together.
Yellow and blue make green shapes.
Dni tygodnia:
Monday – poniedziałek
Tuesday – wtorek
Wednesday – środa
Thursday – czwartek
Friday – piątek
Saturday – sobota
Sunday – niedziela
Piosenka „The days of the week” / ” Dni tygodnia”
https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ
Play Box 3, Rozdział 2, „W przedszkolu i w szkole”
Piosenka „What goes in my bag?”
Ref.
I’m going to school. I’m going to school.
Can you help me? Can you help me?
1. Here is a fish and a starfish,
Here is a rubber and a book.
What goes in my gag?
The rubber and the book go in my bag.
Ref.
I’m going…
2. Here is my cat and my shark,
Here is my pencil and my crayons.
What goes in my gag?
The pencil and the crayons go in my bag.
ref.
I’m going…
3. Here is my teddy and my turtle,
Here is my pencil case and my paints.
What goes in my gag?
The pencil case and the paints go in my bag.
Słówka
book – książka
pencil – ołówek
rubber – gumka
sharpener – temperówka
notebook – zeszyt
pencil case – piórnik
crayons – kredki
paints – farby
school – szkoła
school bag – tornister, plecak szkolny
Numbers /Liczby
1 – one
2 – two
3 – three
4 – four
5 – five
6 – six
7 – seven
8 – eight
9 – nine
10 – ten
Kangurki
Play Box 2, Rozdział 1 „Jeszcze więcej kolorów”
Piosenka „Put up your hand if you like blue!”
1.Point to the blue T-shirt,
I like blue.
Point to the blue T-shirt.
Put your hand up if you like blue.
2. Point to the green T-shirt,
I like green.
Point to the green T-shirt.
Put your hand up if you like green.
3. Point to the orange T-shirt,
I like orange.
Point to the orange T-shirt.
Put your hand up if you like orange.
4.Point to the red T-shirt,
I like red.
Point to the red T-shirt.
Put your hand up if you like red.
5.Point to the yellow T-shirt,
I like yellow.
Point to the yellow T-shirt.
Put your hand up if you like yellow.
Słownictwo
What’s your favourite colour? – Jaki jest twój ulubiony kolor?
My favourite colour is blue. – Mój ulubiony kolor to niebieski.
I like blue. (red, orange…) – Lubię kolor niebieski (czerwony, pomarańczowy …)
Kolory / colours:
red – czerwony
orange – pomarańczowy
yellow – żółty
green – zielony
blue – niebieski
pink – różowy
purple – fioletowy
brown – brązowy
white – biały
black – czarny
gray – szary
https://www.youtube.com/watch?v=YyFLBTTAbSE&list=RDKC-8AvunL8Y&index=3
Wierszyk „My favourite colour”
1. My favourite colour is blue, blue.
My favourite colour is blue.
What’s your favourite colour?
2. My favourite colour is yellow, yellow.
My favourite colour is yellow.
What’s your favourite colour?
3. My favourite colour is pink, pink.
My favourite colour is pink.
What’s your favourite colour?
4. My favourite colour is purple, purple.
My favourite colour is purple.
What’s your favourite colour?
Play Box 2, Rozdział 2 ” W przedszkolu”
Piosenka „What can we do in a classroom?”
Ref.
What can we do in a classroom?
What can we do today?
1. Let’s … read a book.
What do you say?
Yes! Let’s read a book today.
Ref.
What can we do in a classroom?
What can we do today?
2. Let’s … draw with a pencil.
What do you say?
Yes! Let’s draw with a pencil today.
Ref.
What can we do in a classroom?
What can we do today?
3. Let’s … erase with a rubber.
What do you say?
Yes! Let’s erase with a rubber today.
Ref.
What can we do in a classroom?
What can we do today?
4. Let’s … colour with crayons.
What do you say?
Yes! Let’s colours with crayons today.
Ref.
What can we do in a classroom?
What can we do today?
5. Let’s …paint with paints.
What do you say?
Yes! Let’s paint with paints today.
Słówka i zwroty
book – książka
pencil – ołówek
rubber – gumka
sharpener – temperówka
notebook – zeszyt
pencil case – piórnik
crayons – kredki
paints – farby
Let’s read a book – poczytajmy książkę
Let’s draw with a pencil – porysujmy ołówkiem
Let’s erase with a rubber – zmażmy gumką
Let’s colour with crayons – pokolorujmy kredkami
Let’s paint with paints – pomalujmy farbami
Maleństwa i Pszczółki
Play Box 1, Rozdział 2 'Moje zabawki”
Piosenka ” Come and play with me”
1. Come and play with me.
Let’s drive a car, let’s bounce a ball.
Come and play with me.
2. Come and play with me.
Let’s cuddle a teddy, let’s read a book.
Come and play with me.
3. Come and play with me.
Let’s have tea with baby doll
Come and play with me.
Tłumaczenie
Chodź i pobaw się ze mną
Pojeździjmy autkiem, poodbijajmy piłkę.
Chodź i pobaw się ze mną.
Chodź i pobaw się ze mną
Przytulmy misia, poczytajmy książkę
Chodź i pobaw się ze mną
Chodź i pobaw się ze mną
Wypijmy herbatkę z laleczką
Chodź i pobaw się ze mną
Zabawki / toys:
car – samochód
teddy – miś
ball – piłka
doll – lalka
book – książka
drive a car – prowadzić samochód
bounce a ball – odbijać piłkę
cuddle a teddy – przytulić misia
read a book – czytać książkę
have tea with baby doll – napić się herbaty z lalką
red car – czerwony samochód
orange teddy – pomarańczowy miś
green ball – zielona piłka
yellow book – żółta książka
play with me – pobaw się ze mną
Let’s play with orange teddy today. – Pobawmy się dzisiaj pomarańczowym misiem
Piosenka „What is it?” – Co to jest?
Pozdrawiam, Monika Zarzycka.