„Naplotkowała sosna
Że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
-Przyjedzie pewno furą…
Jeż się najeżył srodze:
-Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął :-Ja nie wierzę,
Przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął: -Wiem coś o tym,
Przyleci samolotem.
-Skąd znowu –rzekła sroka-
Ja z niej nie spuszczam oka
I w zeszłym roku w maju
Widziałam ją w tramwaju.
-nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem.
-A ja wam dowiodę,
Że właśnie samochodem.
-Nieprawda bo w karecie!
W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Że płynie własną łódką!
A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiatki za nią spieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią –Witaj wiosno.”
Drodzy Rodzice!
W minionym tygodniu grupa „Tygryski” uczestniczyła w zajęciach związanych z kręgiem tematycznym pt. „Na tropach wiosny”. W poniedziałek wspólnie staraliśmy się rozwiązać zagadkę dotyczącą znaczenia przysłowia „W marcu jak w garncu”. Dzieci wysłuchały opowiadania L. Krzemienieckiej „O marcu, pannie Juliannie i o ptaszku” na podstawie którego wywiązała się dyskusja związana z elementami pogody, które mogą wystąpić właśnie w marcu. Bazując na własnych przeżyciach, obserwacjach, a także treści opowiadania, wyciągnęliśmy wspólnie wnioski, że wraz z nadejściem wiosny pogoda potrafi się zmienić nawet kilka razy w ciągu dnia. W związku z tym, dzieci zrozumiały dlaczego warto ubierać się na cebulkę.
We wtorek byliśmy ba basenie, doskonaląc swoje umiejętności pływania i nurkowania, a w przedszkolu dzieci zamieniły się w ogrodników. Założyliśmy w sali „tygryskowy ogródek”. Najpierw dzieci wysłuchały opowiadania pt. „Historia niezwykłej cebulki” autorstwa E. Stadtmuller. Dowiedziały się z niego, że niektóre rośliny wyrastają z cebulek, a niektóre z nasionek, miały okazję przekonać się o tym oglądając doniczki z hiacyntami, żonkilami i szafirkami. Natomiast na planszy zobaczyły kolejne etapy wzrostu krokusa. W przygotowane doniczki, samodzielnie wsypywały ziemię oraz cebulki.
W środę poznaliśmy zapis graficzny litery „c”, „C” na podstawie słów do globalnego czytania: Celina, cytryny, cebula. Wybraliśmy się również na spacer nad pobliski staw, by sprawdzić czy wróciły już do nas kaczki i łabędzie. Przy okazji zaobserwowaliśmy, że na drzewach pojawiły się już „bazie kotki”. Oprócz naszych znajomych kaczek i mew śmieszek widzieliśmy również łyskę zwyczajną z charakterystycznym białym dziobem.
Czwartek to rozmowy o polskich tradycjach związanych z powitaniem wiosny. „Tygryski” wysłuchały opowiadania nauczyciela o marzannie i chodzeniu z gaikiem. Wykonaliśmy kolejną pracę plastyczną pt. „Wiosenna łąka”. Czwartek to również dzień zabaw matematycznych. Ćwiczyliśmy przeliczanie, zadania związane z kodowaniem, klasyfikowaniem, uzupełnianiem zapisu działań w znaki: „<, >, =.”
Piątek był dniem wielkiej niespodzianki. W związku z tym, że w przyszłym tygodniu będziemy omawiać blok tematyczny pt. „Morskie podróże i opowieści”, Pan Konrad Baar podzielił się z nami swoimi wrażeniami z dalekich podróży. Mieliśmy okazję podziwiać świat podwodnych cudów, dzięki filmom, zdjęciom i opowieściom. Dzieci z ogromnym przejęciem i zainteresowaniem słuchały i oglądały prezentowane materiały.
Mieliśmy również powód do świętowania. W tym samym dniu, Kamilka oraz Filip obchodzili swoje urodzinki. Raz jeszcze składamy naszym solenizantom najlepsze życzenia. Dużo zdrowia, uśmiechu i spełnienia wszystkich marzeń.
Zapraszamy do oglądania zdjęć.
Pozdrawiamy serdecznie, Danuta Wieczorek i Joanna Duda