
Drodzy Rodzice,
tematem ubiegłego tygodnia był deszcz i jakie mamy rodzaje deszczu. Na początku wspólnie przeczytaliśmy wiersz Włodzimierza Dulemby „Kapuśniaczek”, zwróciliśmy uwagę na rodzaj deszczu, o którym jest mowa w tekście. Dzieci wymieniały cechy „kapuśniaczka”. Tygryski szukały odpowiedzi na pytanie, co możemy robić, gdy pada deszcz, jak należy ubrać się w deszczową pogodę. Rozmawialiśmy o symbolach pogodowych, próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie co to są symbole i co one oznaczają? Tygryski określały pogodę za oknem, próbowaliśmy ustalić jaka jest w danym dniu pogoda. Dzieci wykonały także karty pracy, w których utrwalały nowo poznana literę „k”, małą i dużą. Dzieliliśmy nazwy obrazków na sylaby, Tygryski otaczały pętelkami nazwy rozpoczynające się głoską „k”. Dzieci szukały w naszej przedszkolnej sali wyrazy, które rozpoczynają się lub zawierają nowo poznaną głoskę. Przypomnieliśmy takie, co to są wyrazy dźwiękonaśladowcze, dzieci naśladowały odgłosy deszczu np. krople spadające i uderzające o parapet. Nawiązując do listopadowej aury uczyliśmy się piosenki „Pan Listopad gra na basie” oraz rozmawialiśmy także o sposobach na nudę, próbowaliśmy także określić, co to jest nuda? Co możemy zrobić, aby się nie nudzić?. Tygryski wykonały także zabawę badawczą z wodą, w wyniku której powstał kolorowy deszcz. Na koniec tygodnia dzieci stworzyły piękną jesienną pracę, wykorzystując do tego folię bąbelkową i farby. Efekty pracy można zobaczyć na naszym przedszkolnym korytarzu. Jak co tydzień dzieci brały udział w zajęciach dodatkowych. Z niecierpliwością czekają na gimnastykę, robotykę oraz uwielbiają zajęcia na basenie.
Zapraszam serdecznie do naszej galerii zdjęć,
Pozdrawiam, Magdalena Działoszyńska