Drodzy Rodzice!
Miniony tydzień upłynął nam na poszukiwaniu wiosny. Już w poniedziałek dzieci zaczęły zastanawiać się: Co takiego zmienia się wiosną? Zwracaliśmy uwagę na dużą zmienność pogody w ciągu dnia. Dzieci oglądały sylwety drzew i kwiatów, nazywały poszczególne ich części, jak również prezentowaliśmy napisy do czytania globalnego. Rozmawialiśmy, na temat tego, jaką rolę odgrywają drzewa w naszym życiu. Starałyśmy się wzbogacić słownictwo dzieci, zadając pytanie: Jakie może być drzewo? Dzieci mają wtedy możliwość znalezienia jak największej liczby przymiotników (wysokie, niskie, smukłe, rozłożyste, piękne) Wiele radości przyniosły dzieciom zagadki związane z pogodą. Po południu w naszej grupie rozpoczęliśmy rozmowę na temat zmienności pogody. Dzieci zastanawiały się co oznacza powiedzenie: „W marcu jak w garncu”. „Króliczki” doskonale wiedzą, że należy ubierać się stosowanie do pogody i nie można sugerować się tym, że świeci słońce. Wszystkie zgodnie stwierdziły, że najlepiej ubierać się „na cebulkę”.
We wtorek od rana poszukiwaliśmy wiosny. Tak bardzo chcieliśmy aby zagościła ona w naszej sali więc, postanowiliśmy zabawić się w ogrodników i rozpoczęliśmy sadzenie kwiatów. Ochoczo zabraliśmy się do pracy. Przygotowane wcześniej doniczki, nasiona, cebulki, odpowiednie narzędzia ogrodowe, sprawiły, że dzieci doskonale się bawiły, utrwalając wiadomości o sadzeniu roślin i pracy ogrodnika. Rozmawialiśmy przy tym, jaką drogę musi pokonać nasionko, aby stało się rośliną. Dzieci układały historyjkę obrazkową pt. „Od cebuli do tulipana”. Zwracaliśmy przy tym uwagę, że rośliny mogą wyrastać z cebul oraz z nasion. Po południu wszyscy wybraliśmy się na spacer, aby poszukać Pani Wiosny. Towarzyszył nam gromki śpiew, a w rączkach dzieci wspaniale prezentowały się kolorowo przystrojone gałązki. W środę poświęciliśmy czas zwiastunom wiosny. Dzieci doskonale wiedzą, które kwiaty i zwierzątka sprawiają, że wokół nas pojawiła się wiosna. W tym dniu kwiaty towarzyszyły nam w zabawach matematycznych. Dzieci tworzyły zbiory, układały je według poszczególnych liczebności, porównywały liczebność zbiorów i układały właściwe symbole: „<, >, =”.
W czwartek opowiadaliśmy o zwyczajach topienia marzanny. Oglądaliśmy zdjęcia przedstawiające marzanny i gaiki w różnych regionach Polski. Po południu „Króliczki” wykonały piękne prace plastyczne pt. „Wiosenne kwiaty”, które ozdabiają przedszkolny hol. W tym dniu urodzinki w naszej grupie obchodził Franciszek. Kochany nasz jubilacie, życzymy Ci dużo zdrówka, radości, szczęścia i spełnienia marzeń.
W piątek od samego rana zastanawialiśmy się: Kto obudzi wiosnę?. Dzieci wysłuchały opowiadania L. Krzemienieckiej pt. „O wiośnie w lesie i wiewiórki ważnym interesie”. W grupach wykonaliśmy piękne prace, o tematyce świątecznej, które będą ozdabiały nasze tablice przy wejściu do przedszkola. „Króliczki” są bardzo uzdolnione plastycznie. Zawsze z ogromną radością zabierają się za wykonywanie takich prac. Dodatkowo dzieci uczęszczały w tym tygodniu na zajęcia z języka angielskiego, francuskiego, rytmiki, robotyki, gimnastyki, pływały na basenie i grały w szachy. Czas upływa nam radośnie i miło. Jesteśmy bardzo związane z naszymi dziećmi i mocno trzymamy kciuki za to, aby każdy nasz kochany starszak dostał się do wymarzonej szkoły. Kochani Rodzice całą grupą intensywnie ćwiczymy różne role, ale to na razie tajemnica. Uchylimy jedynie jej rąbka… wiele będzie się działo w najbliższym miesiącu.
Dziękujemy wszystkim Rodzicom za miłe słowa, skierowane pod naszym adresem. Dzięki temu wiemy, że to co robimy każdego dnia ma ogromny sens.
Zapraszamy do oglądania ZDJĘĆ.
Pozdrawiamy serdecznie, Sylwia Ścierska i Joanna Duda
26
marzec