![](https://krainapuchatka.pl/wp-content/uploads/2022/03/IMG-20220325-WA0063.jpg)
Drodzy Rodzice!
Za nami kolejny aktywny tydzień, który spędziliśmy na zgłębianiu tajemnic, jakie kryją morza i oceany.
Poniedziałek był pierwszym dniem wiosny! „Króliczki” otrzymały piękne przepaski z motylami i rozpoczęły dzień od zabawy ruchowej z chustą animacyjną przy akompaniamencie tamburyna. Dzieci doskonale potrafią zilustrować ruchem muzykę, jaką słyszą, dzięki czemu, chusta poruszała się raz niczym spokojny ocean, a raz niczym fale podczas sztormu. Oczywiście oprócz skupienia i wytężonego słuchu, towarzyszyło nam mnóstwo śmiechu. Tego dnia „Króliczki” doskonaliły również umiejętność posługiwania się liczebnikami porządkowymi podczas zabawy matematycznej z udziałem papierowych rybek oraz przypomniały sobie wiadomości o latarniach morskich.
Wtorek rozpoczęliśmy od gimnastyki buzi i języka, czyli od zabawy artykulacyjnej na głoskach szumiących: „sz”, „cz”, „rz” i „dż” oraz od ćwiczeń grafomotorycznych podczas wycinania rybek. W tym dniu, „Króliczki” wysłuchały także wiersza A. Edyk-Psut pt. „Białe łodzie”. Aby lepiej zrozumieć jego treść, słuchanie połączyliśmy z inscenizacją. Dzieci otrzymały tytułowe białe łodzie, zrobione z kartki papieru, które pływały w dużej misce z wodą. Gdy dzieci usłyszały fragment wiersza mówiący o lekkim wietrze, który poruszał łodziami – delikatnie dmuchały w ich kierunki, a kiedy tekst mówił o sztormie – dzieci poruszały miską i zatapiały statki. Taka interpretacja wiersza nie tylko jest dla dzieci atrakcyjna, ale i pozwala łatwiej przyswoić wysłuchane treści. Jednocześnie, dmuchając w łodzie, dzieci wykonały ćwiczenia oddechowe. Zatopione w misce papierowe łodzie, skłoniły nas do rozmowy na temat niebezpieczeństw, jakie mogą czyhać na marynarzy pracujących na statkach. „Króliczki”, zainspirowane rozmowami o wielkich wodach wykonały przepiękną, wspólną pracę plastyczną przedstawiającą podwodne życie. Praca została wykonana farbami sensorycznymi i tradycyjnymi temperami przy użyciu jedynie dłoni dzieci. Efekt można podziwiać w naszej sali. Jest to również dowód na to, jak wspaniale dzieci są ze sobą zgrane i potrafią współpracować.
Środa rozpoczęła się bardzo aktywnie, gdyż „Króliczki” miały zadanie specjalne – znaleźć ukryty „list w butelce”. Rozpoczęły się wielkie poszukiwania i zaglądanie w każdy kąt sali, ale oczywiście udało się. List został odnaleziony! Dzieci uważnie wysłuchały treści listu i wykonały wszystkie zawarte w nim zadania. Niektóre z nich wymagały wypowiedzi pełnym zdaniem, a inne spostrzegawczości i aktywności. Najważniejsze jednak jest to, że dzieci z każdym zadaniem poradziły sobie znakomicie. Tematem tego dnia byli piraci. Dzieci dowiedziały się kim są, jak wygląda ich flaga i jakie charakterystyczne elementy stroju można u nich zauważyć. „Króliczki” z zainteresowaniem słuchały opowieści na temat piratów oraz oglądały ilustracje związane z tym tematem. Po chwili skupienia, spokoju i uwagi przyszedł czas na ruch. Dzieci wcieliły się w postać marynarzy, którzy musieli chronić swój statek przed piratem. Poruszając się w rytm melodii „pływali po morzu” i w momencie zatrzymania muzyki, każdy marynarz próbował trafić do statku zanim zrobi to pirat. Zabawy z elementami rywalizacji są również ważnym elementem w wychowaniu przedszkolnym. Dziecko uczy się radzić sobie z przegraną i buduje w sobie poczucie sprawstwa.
Czwartek tradycyjnie już rozpoczął się zajęciami na basenie. Dzieci w dalszym ciągu doskonalą swoje umiejętności pływackie pod czujnym okiem instruktorów. Zawsze wyjazdom na basen towarzyszy radość i ekscytacja, a postępy w nauce jakie robią dzieci, tylko utwierdzają nas w przekonaniu, że są to bardzo wartościowe zajęcia. Część dzieci, które nie uczęszczają na zajęcia basenowe, mają okazję do zabaw tematycznych i dowolnych, przy jednoczesnym wzmacnianiu relacji koleżeńskich z dziećmi z innych grup. Tego dnia poruszyliśmy temat dbania o środowisko morskie. „Króliczki”, na podstawie wysłuchanej „opowieści ośmiorniczki”, dowiedziały się, dlaczego musimy dbać o czystość wód i plaż, oraz co dzieje się ze zwierzętami morskimi i roślinami, kiedy w morzach pływają śmieci. Jest to poważny temat, na który „Króliczki” zareagowały bardzo dojrzale. Dzieci pamiętały zdjęcia, które Pan Konrad był uprzejmy nam zaprezentować w zeszłym tygodniu. Zdjęcia przepięknego podwodnego świata, o który wszyscy musimy dbać. To był bardzo pouczający dzień.
Piątek rozpoczęliśmy od pracy plastycznej, którą dzieci wykonały metodą origami. Powstałe rybki zdobią korytarz naszego przedszkola. Tego dnia, „Króliczki” obserwowały, jak tworzyć różne kształty pływające na wodzie, zrobione z markerów. Następnie dzieci próbowały łowić je z wody na kartkę papieru. Był to ciekawy eksperyment z efektem zaskoczenia, który wymagał nie lada cierpliwości. Piątek to dzień, w którym „Króliczki” doskonalą również swoje umiejętności z języka francuskiego.
Przez cały miniony tydzień, towarzyszyła nam przepiękna pogoda, z której codziennie korzystaliśmy. Długie spacery na Suble, czy zabawy w przedszkolnym ogrodzie doskonale wypełniały czas naszych kochanych „Króliczków” między licznymi zajęciami dydaktycznymi. Nie zabrakło oczywiście zajęć teatralnych, robotyki, języka angielskiego, czy rytmiki. Wspólnie dbamy o harmonijny rozwój dzieci i ich dobre samopoczucie w przedszkolu.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.
Pozdrawiamy serdecznie, Aleksandra Klimek i Sylwia Ścierska