• Przedszkole Niepubliczne "Kubusia Puchatka"
  • 32 2182116
  • ul. Hetmańska 1, 43-100 Tychy
  • Nowinki

    ,,Króliczki” – prawdziwi artyści

    Drodzy Rodzice!

    Kolejny ciekawy tydzień za nami. Poruszaliśmy się w kręgu pt. „Deszczem malowane”.

    Poniedziałek rozpoczęliśmy od założenia kalendarza pogody. Dzieci przypomniały sobie i utrwaliły symbole pogodowe: śnieg, śnieg z deszczem, deszcz, burza, wiatr, zachmurzenie, częściowe zachmurzenie, słońce. Każde dziecko było małym synoptykiem przez cały tydzień. Zarówno zza okna, jak i podczas spacerów dokładnie obserwowali pogodę i umieszczali odpowiednie symbole na swoich kalendarzach.

    We wtorek rozmowa w naszej grupie została zainspirowana wierszem Ewy Szelburg-Zarembiny pt. „Jesienna szaruga”. Zastanawialiśmy się wspólnie, co oznacza wyrażenie „jesienna szaruga”, co oznacza określenie „dzień słotny”. Poznaliśmy również obraz graficzny litery „K”, „k”. Korzystając z różnego rodzaju makaronów dzieci bardzo chętnie tworzyły z nich, poznane litery i cyfry.

    W środę wszystkie dzieci wykazały się ogromną wiedzą na temat obiegu wody w przyrodzie. Rano nazywaliśmy poszczególne obrazki, które były bezpośrednio lub pośrednio związane z wodą. Dzieci wskazywały, które z elementów kojarzą się z wodą i uzasadniały swój wybór. Rozmowa z dziećmi była zainicjowana zadawaniem pytań: Do czego służy woda?, Czy można żyć bez wody?. „Króliczki” wyciągnęły jeden wspólny wniosek: Woda jest potrzebna do wszystkiego, choć na pierwszy rzut oka może tego nie widać. Temat związany z wodą zaciekawił wszystkie dzieci, do tego stopnia, że bardzo aktywnie i chętnie brały udział w kolejnej praktycznej części zajęć. Zabawy badawcze to forma zajęć, którą nasze dzieci bardzo lubią. Zachowując zasady bezpieczeństwa rozpoczęliśmy gotowanie wody, tak by dzieci mogły obserwować unoszącą się parę i jej skraplanie. Zastanawialiśmy się, co dzieje się, gdy podgrzewamy wodę? Jak nazywa się chmurka unosząca się nad czajnikiem? Jaka jest para wodna? Co stało się z parą wodną ? W co się zmieniła?. Mając tę wiedzę, dzieci samodzielnie podjęły się zadania, które polegało na opowiedzeniu całej grupie, jak wygląda obieg wody w przyrodzie. Poradziły sobie doskonale.

    W czwartek dzieci wysłuchały opowiadania Agnieszki Galicy pt. „O królowej, która deszczu nie lubiła”. Zastanawialiśmy się nad znaczeniem deszczu w przyrodzie oraz dla człowieka. Poznaliśmy również cyfrę 5. Wykonywaliśmy ciekawe ćwiczenia w tym zakresie.

    W piątek tematem zajęć, było „Preludium deszczowe”, które zostało połączone z jesienną aurą za oknem. Dzieci z uwagą wysłuchały wiersza Heleny Bechlerowej pt. „Kiedy mamusia gra”. Był on wstępem do ciekawych zajęć na temat życia i twórczości Fryderyka Chopina. Dzieci wiedziały, co to jest muzyka klasyczna. Potrafiły wymienić kompozytorów takiej muzyki. „Króliczki” są wszechstronnie uzdolnione to już wiemy, kolejny raz podjęły się próby wykonania przestrzennej pracy. Powstały piękne jesienne parasole. Efekty pracy swoich dzieci, mogą Państwo podziwiać na ścianach przed wejściem do naszej sali. W minionym tygodniu poświęciliśmy również czas na rozwiązywanie zadań matematycznych, które cała grupa bardzo lubi. Dzieci posługiwały się znakami matematycznymi < i > oraz =.

    Przez cały tydzień dzieci uczestniczyły w zajęciach dodatkowych z języka angielskiego, francuskiego, rytmiki, zajęciach teatralnych, gimnastyce, basenie. W naszej grupie pamiętamy, jak ważny jest ruch na świeżym powietrzu. Niezależnie od pogody dbamy o to, aby przynajmniej kilka minut dziennie spędzić na dworze.

    Kochani Rodzice. Dzieje się wiele, nie ma czasu na nudę. Dzieci mają w sobie ogrom energii i chęci do działania, więc angażujemy je w różne formy aktywności. Teraz przygotowujemy Państwa dzieci do kolejnego występu, ale to już niespodzianka. Efekty naszej pracy będą mogli Państwo podziwiać za miesiąc w naszym przedszkolu.

    Pozdrawiamy serdecznie. Sylwia Ścierska, Klaudia Gałęziok.
    Zapraszamy do oglądania zdjęć.