Drodzy Rodzice!
Miniony tydzień w grupie „Króliczki” upłynął nam na realizacji kręgu tematycznego: Wiosno, gdzie jesteś?
W poniedziałek z ogromnym zaciekawieniem wysłuchaliśmy opowiadania M. Strzałkowskiej pt. „W marcu, jak w garncu”. I tym akcentem rozpoczęliśmy Marcowe Kaprysy. Większą część dnia poświęciliśmy na rozmowy o wiośnie, zabawy orientacyjno-porządkowe na świeżym powietrzu. Dzieci bardzo chętnie odtwarzały schematy na przykładzie symboli pór roku oraz wybierały symbole pogody pasujące do miesiąca marca.
We wtorek miłym akcentem była dla wszystkich wizyta w Bibliotece Miejskiej nr 11. Dzieci były bardzo skupione, wykazywały ogromne zainteresowanie przygotowanymi zajęciami przez panie bibliotekarki. Prawidłowo udzielały odpowiedzi na pytania związane z obecną porą roku, wykonały ciekawe prace plastyczne pt. „Wiosenny kwiat”. W tym samym dniu dzieci samodzielnie układały w grupach historyjki obrazkowe, po wysłuchaniu wiersza L. Krzemienieckiej pt. „O marcu, pannie Juliannie i o ptaszku”. Najwięcej atrakcji przyniosło naszym „Króliczkom” sadzenie roślinek, które rozpoczęliśmy jednak od burzy mózgów, zainicjowanej pytaniem: Co jest potrzebne roślinom, żeby mogły rosnąć, rozwijać się, rozkwitać? Dzieci wykazały się dużą wiedzą i doświadczeniem w tym temacie. Przystąpiliśmy do pokazu cebulek i nasion roślin. Zastanawialiśmy się wspólnie, jaka jest różnica między cebulkami i nasionami, jak je pielęgnować. Dzieci grupowały obrazki roślin, które wyrosły z cebulek i roślin, które wyrosły z nasion. Następnie przystąpiliśmy do stworzenia mini ogródeczka w naszej sali. Króliczki zamieniły się na chwilę w ogrodników, z ogromnym zaangażowaniem oglądały narzędzia niezbędne do pracy w ogrodzie i posadziły swoje roślinki. W ten sposób powstał kącik ogrodowy w naszej sali. Dzieci wiedzą, że tylko systematyczne dbanie o nasze cebulki, spowoduje, że wyrosną z nich piękne kwiaty.
W środę poznaliśmy graficzny zapis litery „c”, „C”, poświęciliśmy sporo czasu na zabawy z tą literką. Dużo radości przysporzyła dzieciom zabawa językowa w niedokończone zdania, podawanie skojarzeń związanych z wiosną. W tym dniu utrwaliliśmy sobie nazwy kwiatów pojawiających się na wiosnę oraz zwierzątek zamieszkujących na naszej wiosennej łące. Dzieci wykonały ciekawe prace plastyczne pt. „Bocian”.
Czwartek to dzień, w którym rozmawialiśmy o marzannie. Dzieci oglądały zdjęcia i rysunki przedstawiające marzanny. Rozmawialiśmy o tym, co to za kukły i w jakim celu zostają przygotowane, dzieci poznały również historię marzanny. W tym dniu poświęciliśmy czas na zabawy muzyczno – ruchowe, kształtując w ten sposób poczucie rytmu.
W piątek miłym podsumowaniem tematu o wiośnie był wiersz W. Dulemby pt. „Wiosna”. Dzieci brały udział w zabawach rozwijających logiczne myślenie, ćwiczyły spostrzegawczość. W tym dniu Pan Konrad wprowadził nas również w podwodny świat. Temat, który będzie realizowany w naszej grupie w nadchodzącym tygodniu. Dzieci z ogromną uwagą i zaciekawieniem oglądały filmy, zdjęcia i słuchały opowieści o świecie podwodnym. Poznały różne morskie stworzenia i rośliny. Mogły podziwiać strój prawdziwego nurka. Pytaniom ze strony dzieci nie było końca. Bardzo dziękujemy za ciekawy wykład. Mamy nadzieję, że będzie on początkiem serii bloków tematycznych o podwodnym świecie, w których bardzo chętnie wszystkie dzieci biorą udział.
W minionym tygodniu urodzinki w naszej grupie obchodziła Zosia M. Z tej okazji życzymy naszej Zosi samych pięknych chwil w życiu, zdrowia, spełnienia marzeń i dużo radości. „Króliczki” bardzo ciekawie spędziły cały tydzień, brały również udział w zajęciach z języka angielskiego, francuskiego, grały w szachy i pływały na basenie.
Zapraszamy do oglądania zdjęć.
Pozdrawiamy serdecznie, Sylwia Ścierska i Aleksandra Klimek
21
marzec