• Przedszkole Niepubliczne "Kubusia Puchatka"
  • 32 2182116
  • ul. Hetmańska 1, 43-100 Tychy
  • Nowinki

    Język angielski – październik 2019

    Drodzy Rodzice!

    Aktualny materiał z języka angielskiego:

     

    Tygryski i Króliczki

    Rozdział 2 „W przedszkolu i szkole”

     

    Piosenka „What goes in my bag?”

    Ref.

    I’m going to school. I’m going to school.

    Can you help me? Can you help me?

    1. Here is a fish and a starfish,

    Here is a rubber and a book.

    What goes in my gag?

    The rubber and the book go in my bag.

    Ref.

    I’m going…

    1. Here is my cat and my shark,

    Here is my pencil and my crayons.

    What goes in my gag?

    The pencil and the crayons go in my bag.

    ref.

    I’m going…

    1. Here is my teddy and my turtle,

    Here is my pencil case and my paints.

    What goes in my gag?

    The pencil case and the paints go in my bag.

     

    Słówka i zwroty

    book – książka

    pencil – ołówek

    rubber – gumka

    pencil sharpener – temperówka

    notebook – zeszyt

    pencil case – piórnik

    crayons – kredki

    paints – farby

    school – szkoła

    school bag – tornister, plecak szkolny

    table – stół

    on the table – na stole

    under the table – pod stołem

    chair – krzesło

    on the chair – na krześle

    under the chair – pod krzesłem

    teacher – nauczyciel

    I’m going to school – Idę do szkoły

    Where’s my pencil case? – Gdzie jest mój piórnik?

    It’s in my bag – On jest w moim plecaku

    Where’s my bag? – Gdzie jest mój plecak?

    It’s on my peg. On jest na moim wieszaku.

    Where’s my book? – Gdzie jest moja książka?

    It’s under my chair. – Ona jest pod moim krzesłem

     

    read a book -czytać książkę

    draw with a pencil – rysować ołówkiem

    erase with a rubber – mazać gumką

    colour with crayons – kolorować kredkami

    paint with paints -malować farbami

     

    room – pokój

    bedroom – sypialnia

    bathroom – łazienka

    kitchen – kuchnia

     

    Kangurki i Kubusie

    Rozdział 2 „W przedszkolu”

     

    Piosenka „What can we do in a classroom?”

    Ref.

    What can we do in a classroom?

    What can we do today?

    1. Let’s … read a book.

    What do you say?

    Yes! Let’s read a book today.

    Ref.

    What can we do in a classroom?

    What can we do today?

    1. Let’s … draw with a pencil.

    What do you say?

    Yes! Let’s draw with a pencil today.

    Ref.

    What can we do in a classroom?

    What can we do today?

    1. Let’s … erase with a rubber.

    What do you say?

    Yes! Let’s erase with a rubber today.

    Ref.

    What can we do in a classroom?

    What can we do today?

    1. Let’s … colour with crayons.

    What do you say?

    Yes! Let’s colours with crayons today.

    Ref.

    What can we do in a classroom?

    What can we do today?

    1. Let’s …paint with paints.

    What do you say?

    Yes! Let’s paint with paints today.

     

    Słówka i zwroty

    book – książka

    pencil – ołówek

    rubber – gumka

    pencil sharpener – temperówka

    notebook – zeszyt

    pencil case – piórnik

    crayons – kredki

    paints – farby

    Let’s read a book – poczytajmy książkę

    Let’s draw with a pencil – porysujmy ołówkiem

    Let’s erase with a rubber – zmażmy gumką

    Let’s colour with crayons – pokolorujmy kredkami

    Let’s paint with paints – pomalujmy farbami

     

    Numbers /Liczby

    1 – one

    2 – two

    3 – three

    4 – four

    5 – five

    6 – six

    7 – seven

    8 – eight

    9 – nine

    10 – ten

     

    Piosenka

    How many fingers on one hand?

    How many fingers on one hand?

    How many fingers on one hand?

    Let’s all count together. 1, 2, 3, 4, 5 1, 2, 3, 4, 5 1, 2, 3, 4, 5 1, 2, 3, 4, 5 How many fingers on two hands?

    How many fingers on two hands?

    How many fingers on two hands?

    Let’s all count together. 1, 2, 3, 4, 5 6, 7, 8, 9, 10 1, 2, 3, 4, 5 6, 7, 8, 9, 10 Clap clap clap your hands. Clap clap clap your hands. Clap clap clap your hands. Clap your hands with me.

    https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg

    Maleństwa i Pszczółki

    Rozdział 2 'Moje zabawki”

     

    Piosenka ” Come and play with me”

    1. Come and play with me.

    Let’s drive a car, let’s bounce a ball.

    Come and play with me.

    1. Come and play with me.

    Let’s cuddle a teddy, let’s read a book.

    Come and play with me.

    1. Come and play with me.

    Let’s have tea with baby doll

    Come and play with me.

     

    Zabawki / toys:

    car – samochód

    teddy – miś

    ball – piłka

    doll – lalka

    book – książka

    drive a car – prowadzić samochód

    bounce a ball – odbijać piłkę

    cuddle a teddy – przytulić misia

    read a book – czytać książkę

    have tea with baby doll – napić się herbaty z lalką

    red car – czerwony samochód

    orange teddy – pomarańczowy miś

    green ball – zielona piłka

    yellow book – żółta książka

     

    play with me – pobaw się ze mną

    Let’s play with orange teddy today. – Pobawmy się dzisiaj pomarańczowym misiem

     

    Pozdrawiam, Monika Zarzycka