
Drodzy Rodzice!
Zapraszam do zapoznania się z materiałem z języka angielskiego, który jest realizowany w październiku w poszczególnych grupach wiekowych w naszym przedszkolu.
Serdecznie pozdrawiam, Monika Zarzycka
Piosenka „ Jesienne liście”
https://www.youtube.com/watch?v=tPm7JTGIHcA
Autumn leaves are changing colors, changing colors, changing colors.
Autumn leaves are changing colors all over town.
Autumn leaves are changing colors, changing colors, changing colors.
Autumn leaves are changing colors all over town.
Autumn leaves are falling down, falling down, falling down.
Autumn leaves are falling down, down to the ground.
Autumn leaves are falling down, falling down, falling down.
Autumn leaves are falling down, down to the ground.
Take a rake and rake them up, rake them up, rake them up.
Take a rake and rake them up, on the ground.Take a rake and rake them up, rake them up, rake them up.
Take a rake and rake them up, on the ground.
Make a pile and jump in, and jump in, and jump in.
Make a pile and jump in, on the ground.
Make a pile and jump in, and jump in, and jump in.
Make a pile and jump in, on the ground.
Autumn leaves, autumn leaves, autumn leaves, autumn leaves,
autumn leaves, autumn leaves, are on the ground.
Tłumaczenie
Jesienne liście zmieniają kolory
w całym mieście.
Jesienne liście spadają
na ziemię.
Weź grabie i zgrab je.
Zrób stosik i wskocz do niego.
Jesienne liście są na ziemi.
Piosenka jesienna
Słówka
autumn – jesień
leaves – liście
rake – grabie
apples – jabłka
pumpkins – dynie
trees – drzewa
clouds – chmury
squirrels – wiewiórki
chestnuts – kasztany
acorns – żołędzie
rain – deszcz
umbrella – parasolka
Piosenka o deszczu
Rain, rain, rain, rain.
It is raining, it is raining.
Rain, rain, rain, rain.
It is raining, it is raining.
What can we do?
We can jump, jump, jump
In the rain, rain, rain.
Then we jump, jump, jump
In the rain again!
Deszcz, deszcz, deszcz, deszcz
Pada deszcz, pada deszcz
Co możemy robić?
Możemy skakać, skakać skakać
w deszczu.
I znowu skaczemy w deszczu.
Piosenka
How many leaves do you see? – Ile widzisz liści?
How many leaves in the tree? – Ile liści na drzewie?
Let’s all count them…1,2,3 – Policzmy je 1,2,3
How many leaves do you see?
1…2…3
I see one leaf in the tree. – Widzę jeden liść na drzewie
I see two leaves in the tree. – Widzę dwa liście na drzewie
I see three leaves in the tree. – Widzę trzy liście na drzewie
What colors do you see? – Jakie kolory widzisz?
What color leaves do you see? – Jakiego koloru liście widzisz?
What color leaves are in the tree? Jakiego koloru liście są na drzewie?
Let’s all count them 1, 2, 3. – Policzmy je 1,2,3
What color leaves do you see?
Red, Orange, Yellow – Czerwony, pomarańczowy, żółty
I see a red leaf in the tree. – Widzę czerwony liść na drzewie
I see an orange leaf in the tree. – Widzę pomarańczowy liść na drzewie
I see a yellow leaf in the tree. – Widzę żółty liść na drzewie
Red, Orange, Yellow, 1,2,3.
The leaves are falling down. – Liście opadają
How many leaves are falling down? – Ile liści opada?
How many leaves are on the ground? – Ile jest liści na ziemi?
Let’s all count them 1,2,3. – Policzmy je 1,2,3
How many leaves do you see? – Ile widzisz liści?
Red, Orange, Yellow
I see a red leaf falling down. – Widzę spadający czerwony liść
I see a orange leaf falling down. – Widzę spadający pomarańczowy liść
I see a yellow leaf falling down. – Widzę spadający żółty liść
Red, Orange Yellow, on the ground. – Czerwony, pomarańczowy, żółty, na ziemi.
„Króliczki”
Play Box 3, Rozdział 2, „W przedszkolu i w szkole”
Piosenka „What goes in my bag?”
Ref. I’m going to school. I’m going to school.
Can you help me? Can you help me?
1. Here is a fish and a starfish,
Here is a rubber and a book.
What goes in my bag?
The rubber and the book go in my bag.
Ref. I’m going…
2. Here is my cat and my shark,
Here is my pencil and my crayons.
What goes in my bag?
The pencil and the crayons go in my bag.
Ref. I’m going…
3. Here is my teddy and my turtle,
Here is my pencil case and my paints.
What goes in my bag?
The pencil case and the paints go in my bag.
Tłumaczenie
Idę do szkoły
Czy możesz mi pomóc?
1.Oto rybka i rozgwiazda
Oto gumka i książka
Co trafia do mojego plecaka szkolnego?
Gumka i książka trafia do mojego plecaka.
2.Oto mój kot i mój rekin.
Oto mój ołówek i moje kredki.
Co trafia do mojego plecaka szkolnego?
Ołówek i kredki trafiają do mojego plecaka.
3.Oto mój miś i mój żółw.
Oto mój piórnik i moje farbki.
Co trafia do mojego plecaka szkolnego?
Piórnik i farbki trafiają do mojego plecaka.
Słówka
book – książka
pencil – ołówek
rubber – gumka
sharpener – temperówka
notebook – zeszyt
pencil case – piórnik
crayons – kredki
paints – farby
school – szkoła
school bag – tornister, plecak szkolny
table – stół
on the table – na stole
under the table – pod stołem
chair – krzesło
on the chair – na krześle
under the chair – pod krzesłem
teacher – nauczyciel
I’m going to school – Idę do szkoły
Where’s my pencil case? – Gdzie jest mój piórnik?
It’s in my bag – On jest w moim plecaku
Where’s my bag? – Gdzie jest mój plecak?
It’s on my peg. On jest na moim wieszaku.
Where’s my book? – Gdzie jest moja książka?
It’s under my chair. – Ona jest pod moim krzesłem
Piosenka „On In Under By”
on – na
in – w, w środku
under – pod
by – przy, obok
Numbers /Liczby
1 – one
2 – two
3 – three
4 – four
5 – five
6 – six
7 – seven
8 – eight
9 – nine
10 – ten
„Tygryski”
Play Box 2, Rozdział 2 „W przedszkolu”
Piosenka „What can we do in a classroom?”
Ref: What can we do in a classroom?- Co możemy robić w sali?
What can we do today? – Co możemy dzisiaj robić?
1. Let’s … read a book. – Poczytajmy książkę
What do you say? – Co wy na to?
Yes! Let’s read a book today. – Tak! Poczytajmy dzisiaj książkę
Ref: What can we do in a classroom?
What can we do today?
2. Let’s … draw with a pencil. – Porysujmy ołówkiem
What do you say?
Yes! Let’s draw with a pencil today.
Ref: What can we do in a classroom?
What can we do today?
3. Let’s … erase with a rubber. – Zmażmy gumką
What do you say?
Yes! Let’s erase with a rubber today.
Ref: What can we do in a classroom?
What can we do today?
4. Let’s … colour with crayons. – Pokolorujmy kredkami
What do you say?
Yes! Let’s colours with crayons today.
Ref: What can we do in a classroom?
What can we do today?
5. Let’s …paint with paints. – Pomalujmy farbami
What do you say?
Yes! Let’s paint with paints today.
Słówka i zwroty
book – książka
pencil – ołówek
rubber – gumka
sharpener – temperówka
notebook – zeszyt
pencil case – piórnik
crayons – kredki
paints – farby
Let’s read a book – poczytajmy książkę
Let’s draw with a pencil – porysujmy ołówkiem
Let’s erase with a rubber – zmażmy gumką
Let’s colour with crayons – pokolorujmy kredkami
Let’s paint with paints – pomalujmy farbami
Numbers /Liczby
1 – one
2 – two
3 – three
4 – four
5 – five
6 – six
7 – seven
8 – eight
9 – nine
10 – ten
„Maleństwa” i „Pszczółki”
Play Box 1, Rozdział 2 „Moje zabawki”
Piosenka „Come and play with me”
1. Come and play with me.
Let’s drive a car, let’s bounce a ball.
Come and play with me.
2. Come and play with me.
Let’s cuddle a teddy, let’s read a book.
Come and play with me.
3. Come and play with me.
Let’s have tea with baby doll
Come and play with me.
Tłumaczenie
Chodź i pobaw się ze mną
Pojeździjmy autkiem, poodbijajmy piłkę.
Chodź i pobaw się ze mną.
Chodź i pobaw się ze mną
Przytulmy misia, poczytajmy książkę
Chodź i pobaw się ze mną
Chodź i pobaw się ze mną
Wypijmy herbatkę z laleczką
Chodź i pobaw się ze mną
Zabawki / toys:
car – samochód
teddy – miś
ball – piłka
doll – lalka
book – książka
drive a car – prowadzić samochód
bounce a ball – odbijać piłkę
cuddle a teddy – przytulić misia
read a book – czytać książkę
have tea with baby doll – napić się herbaty z laleczką
red car – czerwony samochód
orange teddy – pomarańczowy miś
green ball – zielona piłka
yellow book – żółta książka
play with me – pobaw się ze mną
Let’s play with orange teddy today. – Pobawmy się dzisiaj pomarańczowym misiem
Piosenka „What is it?” – Co to jest?
Piosenka „I can see the train” – Widzę pociąg
I can see the train,
I can see the train,
Toot! Toot! Toot! Toot!
I can see the train!
I can see the train,
I can see the train,
Toot! Toot! Toot! Toot!
I can see the train!
Piosenka „My ball” – Moja piłka
Bouncy ball – skacząca piłeczko
Bounce for me – podskakuj dla mnie
Ball, ball, ball – piłeczko, piłeczko,
Bounce for me – podskakuj dla mnie.