• Przedszkole Niepubliczne "Kubusia Puchatka"
  • 32 2182116
  • ul. Hetmańska 1, 43-100 Tychy
  • Nowinki

    Język angielski

    Drodzy Rodzice!
    Zapraszam do zapoznania się z materiałem z języka angielskiego, który jest realizowany w październiku w poszczególnych grupach wiekowych w naszym przedszkolu.
    Serdecznie pozdrawiam, Monika Zarzycka

    Piosenka „ Jesienne liście”
    https://www.youtube.com/watch?v=tPm7JTGIHcA

    Autumn leaves are changing colors, changing colors, changing colors.
    Autumn leaves are changing colors all over town.
    Autumn leaves are changing colors, changing colors, changing colors.
    Autumn leaves are changing colors all over town.
    Autumn leaves are falling down, falling down, falling down.
    Autumn leaves are falling down, down to the ground.
    Autumn leaves are falling down, falling down, falling down.
    Autumn leaves are falling down, down to the ground.
    Take a rake and rake them up, rake them up, rake them up.
    Take a rake and rake them up, on the ground.Take a rake and rake them up, rake them up, rake them up.
    Take a rake and rake them up, on the ground.
    Make a pile and jump in, and jump in, and jump in.
    Make a pile and jump in, on the ground.
    Make a pile and jump in, and jump in, and jump in.
    Make a pile and jump in, on the ground.
    Autumn leaves, autumn leaves, autumn leaves, autumn leaves,
    autumn leaves, autumn leaves, are on the ground.

    Tłumaczenie
    Jesienne liście zmieniają kolory
    w całym mieście.
    Jesienne liście spadają
    na ziemię.
    Weź grabie i zgrab je.
    Zrób stosik i wskocz do niego.
    Jesienne liście są na ziemi.

    Piosenka jesienna

    Słówka
    autumn – jesień
    leaves – liście
    rake – grabie
    apples – jabłka
    pumpkins – dynie
    trees – drzewa
    clouds – chmury
    squirrels – wiewiórki
    chestnuts – kasztany
    acorns – żołędzie
    rain – deszcz
    umbrella – parasolka

    Piosenka o deszczu
    Rain, rain, rain, rain.
    It is raining, it is raining.
    Rain, rain, rain, rain.
    It is raining, it is raining.
    What can we do?
    We can jump, jump, jump
    In the rain, rain, rain.
    Then we jump, jump, jump
    In the rain again!

    Deszcz, deszcz, deszcz, deszcz
    Pada deszcz, pada deszcz
    Co możemy robić?
    Możemy skakać, skakać skakać
    w deszczu.
    I znowu skaczemy w deszczu.

    Piosenka

    How many leaves do you see? – Ile widzisz liści?
    How many leaves in the tree? – Ile liści na drzewie?
    Let’s all count them…1,2,3 – Policzmy je 1,2,3
    How many leaves do you see?
    1…2…3
    I see one leaf in the tree. – Widzę jeden liść na drzewie
    I see two leaves in the tree. – Widzę dwa liście na drzewie
    I see three leaves in the tree. – Widzę trzy liście na drzewie
    What colors do you see?  – Jakie kolory widzisz?
    What color leaves do you see? – Jakiego koloru liście widzisz?
    What color leaves are in the tree? Jakiego koloru liście są na drzewie?
    Let’s all count them 1, 2, 3. – Policzmy je 1,2,3
    What color leaves do you see?
    Red, Orange, Yellow – Czerwony, pomarańczowy, żółty
    I see a red leaf in the tree. – Widzę czerwony liść na drzewie
    I see an orange leaf in the tree. – Widzę pomarańczowy liść na drzewie
    I see a yellow leaf in the tree. – Widzę żółty liść na drzewie
    Red, Orange, Yellow, 1,2,3.
    The leaves are falling down. – Liście opadają
    How many leaves are falling down? – Ile liści opada?
    How many leaves are on the ground? – Ile jest liści na ziemi?
    Let’s all count them 1,2,3. – Policzmy je 1,2,3
    How many leaves do you see? – Ile widzisz liści?
    Red, Orange, Yellow
    I see a red leaf falling down. – Widzę spadający czerwony liść
    I see a orange leaf falling down. – Widzę spadający pomarańczowy liść
    I see a yellow leaf falling down. – Widzę spadający żółty liść
    Red, Orange Yellow, on the ground. – Czerwony, pomarańczowy, żółty, na ziemi.

    Króliczki
    Play Box 3, Rozdział 2, „W przedszkolu i w szkole”

    Piosenka „What goes in my bag?”
    Ref. I’m going to school. I’m going to school.
    Can you help me? Can you help me?

    1. Here is a fish and a starfish,
    Here is a rubber and a book.
    What goes in my bag?
    The rubber and the book go in my bag.

    Ref. I’m going…

    2. Here is my cat and my shark,
    Here is my pencil and my crayons.
    What goes in my bag?
    The pencil and the crayons go in my bag.

    Ref. I’m going…

    3. Here is my teddy and my turtle,
    Here is my pencil case and my paints.
    What goes in my bag?
    The pencil case and the paints go in my bag.

    Tłumaczenie
    Idę do szkoły
    Czy możesz mi pomóc?

    1.Oto rybka i rozgwiazda
    Oto gumka i książka
    Co trafia do mojego plecaka szkolnego?
    Gumka i książka trafia do mojego plecaka.

    2.Oto mój kot i mój rekin.
    Oto mój ołówek i moje kredki.
    Co trafia do mojego plecaka szkolnego?
    Ołówek i kredki trafiają do mojego plecaka.

    3.Oto mój miś i mój żółw.
    Oto mój piórnik i moje farbki.
    Co trafia do mojego plecaka szkolnego?
    Piórnik i farbki trafiają do mojego plecaka.

    Słówka
    book – książka
    pencil – ołówek
    rubber – gumka
    sharpener – temperówka
    notebook – zeszyt
    pencil case – piórnik
    crayons – kredki
    paints – farby
    school – szkoła
    school bag – tornister, plecak szkolny
    table – stół
    on the table – na stole
    under the table – pod stołem
    chair – krzesło
    on the chair – na krześle
    under the chair – pod krzesłem
    teacher – nauczyciel
    I’m going to school – Idę do szkoły
    Where’s my pencil case? – Gdzie jest mój piórnik?
    It’s in my bag – On jest w moim plecaku
    Where’s my bag? – Gdzie jest mój plecak?
    It’s on my peg. On jest na moim wieszaku.
    Where’s my book? – Gdzie jest moja książka?
    It’s under my chair. – Ona jest pod moim krzesłem

    Piosenka „On In Under By”
    on – na
    in – w, w środku
    under – pod
    by – przy, obok

    Numbers /Liczby
    1 – one
    2 – two
    3 – three
    4 – four
    5 – five
    6 – six
    7 – seven
    8 – eight
    9 – nine
    10 – ten

    Tygryski
    Play Box 2, Rozdział 2 „W przedszkolu”

    Piosenka „What can we do in a classroom?”
    Ref: What can we do in a classroom?-  Co możemy robić w sali?
    What can we do today? – Co możemy dzisiaj robić?

    1. Let’s … read a book. – Poczytajmy książkę
    What do you say? – Co wy na to?
    Yes! Let’s read a book today. – Tak! Poczytajmy dzisiaj książkę

    Ref: What can we do in a classroom?
    What can we do today?

    2. Let’s … draw with a pencil. – Porysujmy ołówkiem
    What do you say?
    Yes! Let’s draw with a pencil today.

    Ref: What can we do in a classroom?
    What can we do today?

    3. Let’s … erase with a rubber. – Zmażmy gumką
    What do you say?
    Yes! Let’s erase with a rubber today.

    Ref: What can we do in a classroom?
    What can we do today?

    4. Let’s … colour with crayons. – Pokolorujmy kredkami
    What do you say?
    Yes! Let’s colours with crayons today.

    Ref: What can we do in a classroom?
    What can we do today?

    5. Let’s …paint with paints. – Pomalujmy farbami
    What do you say?
    Yes! Let’s paint with paints today.

    Słówka i zwroty
    book – książka
    pencil – ołówek
    rubber – gumka
    sharpener – temperówka
    notebook – zeszyt
    pencil case – piórnik
    crayons – kredki
    paints – farby
    Let’s read a book – poczytajmy książkę
    Let’s draw with a pencil – porysujmy ołówkiem
    Let’s erase with a rubber – zmażmy gumką
    Let’s colour with crayons – pokolorujmy kredkami
    Let’s paint with paints – pomalujmy farbami

    Numbers /Liczby
    1 – one
    2 – two
    3 – three
    4 – four
    5 – five
    6 – six
    7 – seven
    8 – eight
    9 – nine
    10 – ten

    Maleństwa” i „Pszczółki
    Play Box 1, Rozdział 2 „Moje zabawki”

    Piosenka „Come and play with me

    1. Come and play with me.
    Let’s drive a car, let’s bounce a ball.
    Come and play with me.

    2. Come and play with me.
    Let’s cuddle a teddy, let’s read a book.
    Come and play with me.

    3. Come and play with me.
    Let’s have tea with baby doll
    Come and play with me.

    Tłumaczenie
    Chodź i pobaw się ze mną
    Pojeździjmy autkiem, poodbijajmy piłkę.
    Chodź i pobaw się ze mną.
    Chodź i pobaw się ze mną
    Przytulmy misia, poczytajmy książkę
    Chodź i pobaw się ze mną
    Chodź i pobaw się ze mną
    Wypijmy herbatkę z laleczką
    Chodź i pobaw się ze mną

    Zabawki / toys:
    car – samochód
    teddy – miś
    ball – piłka
    doll – lalka
    book – książka
    drive a car – prowadzić samochód
    bounce a ball – odbijać piłkę
    cuddle a teddy – przytulić misia
    read a book – czytać książkę
    have tea with baby doll – napić się herbaty z laleczką
    red car – czerwony samochód
    orange teddy – pomarańczowy miś
    green ball – zielona piłka
    yellow book – żółta książka
    play with me – pobaw się ze mną
    Let’s play with orange teddy today. – Pobawmy się dzisiaj pomarańczowym misiem
    Piosenka „What is it?” –  Co to jest?

    Piosenka „I can see the train” – Widzę pociąg
    I can see the train,
    I can see the train,
    Toot! Toot! Toot! Toot!
    I can see the train!
    I can see the train,
    I can see the train,
    Toot! Toot! Toot! Toot!
    I can see the train!

    Piosenka „My ball” – Moja piłka

    Bouncy ball – skacząca piłeczko
    Bounce for me – podskakuj dla mnie
    Ball, ball, ball – piłeczko, piłeczko,
    Bounce for me – podskakuj dla mnie.