Drodzy Rodzice!
Poniżej został zamieszczony materiał z języka angielskiego, który jest realizowany w każdej grupie wiekowej w październiku:
„Tygryski”, „Króliczki”, „Kangurki”, „Pszczółki”
„Piosenka o jesieni”
https://www.youtube.com/watch?v=8xXvVvAFEQQ
Autumn is here again,
leaves are falling everywhere
Yellow, red and brown,
leaves are falling on the ground
Apples in the basket,
Pumpkins in the box
The trees are brown it’s autumn again (it’s autumn)
The clouds are grey, it’s autumn again (it’s autumn)
Leaves in the air, it’s autumn again (it’s autumn)
One more time
One more time
Again
Squirrels in the park,
a big umbrella and my hat
Pumpkins for Halloween,
I can see my friends
jumping in leaves
Tłumaczenie
Znowu jest jesień
Wszędzie spadają liście
Żółte, czerwone i brązowe
Liście spadają na ziemię
Jabłka w koszyku
Dynie w skrzynce
Drzewa są brązowe, jest jesień
Chmury są szare, jest jesień
Liście (unoszą się) w powietrzu, jest jesień
Ponownie
Wiewiórki w parku
Duża parasolka i moja czapka
Dynie na Halloween
Widzę moich przyjaciół
wskakujących w liście
Słówka
autumn – jesień
leaves – liście
apples – jabłka
pumpkins – dynie
trees – drzewa
clouds – chmury
squirrels – wiewiórki
chestnuts – kasztany
acorns – żołędzie
rain – deszcz
umbrella – parasolka
https://www.youtube.com/watch?v=v9Ifiznlpb8
Piosenka o deszczu
Rain, rain, go away. – deszczu, deszczu odejdź
Come again another day. – wróć ponownie innego dnia
DADDY wants to play. – tatuś chce się bawić
Rain, rain, go away. – deszczu, deszczu odejdź
Rain, rain, go away.
Come again another day.
MOMMY wants to play.
Rain, rain, go away.
Rain, rain, go away.
Come again another day.
BROTHER wants to play.
Rain, rain, go away.
Rain, rain, go away.
Come again another day.
SISTER wants to play.
Rain, rain, go away.
Rain, rain, go away.
Come again another day.
BABY wants to play.
Rain, rain, go away.
Rain, rain, go away.
Come again another day.
ALL THE FAMILY wants to play.
Rain, rain, go away.
„Tygryski”
Play Box 3, Rozdział 2, „W przedszkolu i w szkole”
Piosenka „What goes in my bag?”
Ref. I’m going to school. I’m going to school.
Can you help me? Can you help me?
1. Here is a fish and a starfish,
Here is a rubber and a book.
What goes in my bag?
The rubber and the book go in my bag.
Ref. I’m going…
2. Here is my cat and my shark,
Here is my pencil and my crayons.
What goes in my bag?
The pencil and the crayons go in my bag.
Ref. I’m going…
3. Here is my teddy and my turtle,
Here is my pencil case and my paints.
What goes in my bag?
The pencil case and the paints go in my bag.
Tłumaczenie
Idę do szkoły
Czy możesz mi pomóc?
1.Oto rybka i rozgwiazda
Oto gumka i książka
Co trafia do mojego plecaka szkolnego?
Gumka i książka trafia do mojego plecaka.
2.Oto mój kot i mój rekin.
Oto mój ołówek i moje kredki.
Co trafia do mojego plecaka szkolnego?
Ołówek i kredki trafiają do mojego plecaka.
3.Oto mój miś i mój żółw.
Oto mój piórnik i moje farbki.
Co trafia do mojego plecaka szkolnego?
Piórnik i farbki trafiają do mojego plecaka.
Słówka
book – książka
pencil – ołówek
rubber / eraser – gumka
sharpener – temperówka
notebook – zeszyt
pencil case – piórnik
crayons – kredki
paints – farby
school – szkoła
school bag – tornister, plecak szkolny
table – stół
on the table – na stole
under the table – pod stołem
chair – krzesło
on the chair – na krześle
under the chair – pod krzesłem
teacher – nauczyciel
I’m going to school – Idę do szkoły
Where’s my pencil case? – Gdzie jest mój piórnik?
It’s in my bag – On jest w moim plecaku
Where’s my bag? – Gdzie jest mój plecak?
It’s on my peg. On jest na moim wieszaku.
Where’s my book? – Gdzie jest moja książka?
It’s under my chair. – Ona jest pod moim krzesłem
Piosenka On In Under By
on – na
in – w, w środku
under – pod
by – przy, obok
Numbers /Liczby
1 – one
2 – two
3 – three
4 – four
5 – five
6 – six
7 – seven
8 – eight
9 – nine
10 – ten
11 – eleven
12 – twelve
13 – thirteen
14 – fourteen
15 – fifteen
16 – sixteen
17 – seventeen
18 – eighteen
19 – nineteen
20 – twenty
„Króliczki” i „Kangurki”
Play Box 2, Rozdział 2 „W przedszkolu”
Piosenka „What can we do in a classroom?”
Ref. What can we do in a classroom?- Co możemy robić w sali?
What can we do today? – Co możemy dzisiaj robić?
1. Let’s … read a book. – Poczytajmy książkę
What do you say? – Co wy na to?
Yes! Let’s read a book today. – Tak! Poczytajmy dzisiaj książkę
Ref. What can we do in a classroom?
What can we do today?
2. Let’s… draw with a pencil.
What do you say?
Yes! Let’s draw with a pencil today.
Ref. What can we do in a classroom?
What can we do today?
3. Let’s … erase with a rubber.
What do you say?
Yes! Let’s erase with a rubber today.
Ref. What can we do in a classroom?
What can we do today?
4. Let’s … colour with crayons.
What do you say?
Yes! Let’s colours with crayons today.
Ref. What can we do in a classroom?
What can we do today?
5. Let’s …paint with paints.
What do you say?
Yes! Let’s paint with paints today.
Słówka i zwroty
book – książka
pencil – ołówek
rubber – gumka
sharpener – temperówka
notebook – zeszyt
pencil case – piórnik
crayons – kredki
paints – farby
Let’s read a book – poczytajmy książkę
Let’s draw with a pencil – porysujmy ołówkiem
Let’s erase with a rubber – zmażmy gumką
Let’s colour with crayons – pokolorujmy kredkami
Let’s paint with paints – pomalujmy farbami
Numbers /Liczby
1 – one
2 – two
3 – three
4 – four
5 – five
6 – six
7 – seven
8 – eight
9 – nine
10 – ten
„Maleństwa” i „Pszczółki”
Play Box 1, Rozdział 2 'Moje zabawki”
Piosenka ” Come and play with me”
1. Come and play with me.
Let’s drive a car, let’s bounce a ball.
Come and play with me.
2. Come and play with me.
Let’s cuddle a teddy, let’s read a book.
Come and play with me.
3. Come and play with me.
Let’s have tea with baby doll
Come and play with me.
Tłumaczenie
Chodź i pobaw się ze mną
Pojeździjmy autkiem, poodbijajmy piłkę.
Chodź i pobaw się ze mną.
Chodź i pobaw się ze mną
Przytulmy misia, poczytajmy książkę
Chodź i pobaw się ze mną
Chodź i pobaw się ze mną
Wypijmy herbatkę z laleczką
Chodź i pobaw się ze mną
Zabawki / toys:
car – samochód
teddy – miś
ball – piłka
doll – lalka
book – książka
drive a car – prowadzić samochód
bounce a ball – odbijać piłkę
cuddle a teddy – przytulić misia
read a book – czytać książkę
have tea with baby doll – napić się herbaty z laleczką
red car – czerwony samochód
orange teddy – pomarańczowy miś
green ball – zielona piłka
yellow book – żółta książka
play with me – pobaw się ze mną
Let’s play with orange teddy today. – Pobawmy się dzisiaj pomarańczowym misiem
Piosenka „Mój miś”
https://www.facebook.com/DwujezyczneDzieci/videos/131555238490041/
Piosenka „What is it?” – Co to jest?
Piosenka „My toys”
Historyjka o zabawkach
Pozdrawiam serdecznie, Monika Zarzycka