• Przedszkole Niepubliczne "Kubusia Puchatka"
  • 32 2182116
  • ul. Hetmańska 1, 43-100 Tychy
  • Nowinki

    Język angielski

    Drodzy Rodzice!
    Poniżej został zamieszczony materiał z języka angielskiego dla wszystkich grup wiekowych, który jest realizowany z dziećmi w miesiącu czerwcu.

    „Tygryski”, „Króliczki”, „Kangurki”, „Pszczółki


    Poznajemy produkty spożywcze

    food – jedzenie
    bread – chleb
    soup – zupa
    salad – sałatka
    cheese – ser
    rice – ryż
    noodles – kluski, makaron
    chicken – kurczak
    fish – ryba
    tomatoes – pomidory
    mushrooms – grzyby, pieczarki
    french fries – frytki

    Piosenka „Let’s make a pizza”
    I’m hungry. – Jestem głodna
    Me, too. – Ja też
    Let’s make a pizza. – Zróbmy pizzę
    OK. I love pizza. It’s delicious. – Ok. Uwielbiam pizzę. Jest pyszna
    Let’s make a pizza, you and me. – Zróbmy pizzę ty i ja
    I love pizza, it’s yummy.  – Uwielbiam pizzę, jest pyszna
    Let’s make a pizza, you and me.  – Zróbmy pizzę ty i ja
    I love pizza, it’s yummy. – Uwielbiam pizzę, jest pyszna

    Tomatoes. pomidory
    Salami.  – salami
    Mushrooms. – grzyby
    Cheese.  – ser
    Oh, yeah!  – Tak!

    Let’s make a pizza, you and me. – Zróbmy pizzę ty i ja
    I love pizza, it’s yummy. – Uwielbiam pizzę, jest pyszna
    Let’s make a pizza, you and me. – Zróbmy pizzę ty i ja
    I love pizza, it’s yummy. – Uwielbiam pizzę, jest pyszna
    Put on the tomatoes. – Dodajmy pomidory
    Put on the salami. – Dodajmy salami
    Put on the mushrooms. – Dodajmy grzyby
    And the cheese.  – i ser
    I love cheese. Uwielbiam ser

    Let’s eat! – Jedzmy!
    Let’s make a pizza, you and me. – Zróbmy pizzę ty i ja
    I love pizza, it’s yummy. – Uwielbiam pizzę, jest pyszna
    Let’s make a pizza, you and me. – Zróbmy pizzę ty i ja
    I love pizza, it’s yummy. – Uwielbiam pizzę, jest pyszna

    Słodycze
    pie – ciasto (z owocami)
    cookies – ciasteczka
    cake – ciasto
    shaved ice – lodowy deser
    doughnut – pączek
    candy – cukierek
    chocolate – czekolada
    pancakes- naleśniki
    cotton candy – wata cukrowa
    pudding – budyń
    cupcakes – babeczki
    ice cream – lody

    Piosenka „I love sweets” – Uwielbiam słodycze

    Sweets, sweets, – słodycze, słodycze
    I love sweets. – uwielbiam słodycze
    Donuts, ice cream. – pączki, lody
    Chocolate, candy, – czekolada, cukierek
    pudding, cake. – budyń, ciasto
    What’s your favorite sweet? – Jakie są twoje ulubione słodycze?
    Sweets, sweets,
    I love sweets.
    Donuts, ice cream.
    Chocolate, candy,
    pudding, cake.

    What’s your favorite sweet?
    Donuts.
    Ice cream.
    Chocolate.
    Candy.
    Pudding.
    Cakes
    I love sweets.
    Yummy! – Pycha!
    Sweets, sweets,
    I love sweets.
    Donuts, ice cream.
    Chocolate, candy,
    pudding, cake.
    What’s your favorite sweet?
    Sweets, sweets,
    I love sweets.
    Donuts, ice cream.
    Chocolate, candy,
    pudding, cake.
    What’s your favorite sweet?
    What’s your favorite sweet?

    Tygryski”, „Króliczki
    Play Box 3 Rozdział 7 „Jedziemy w świat”

    Poznajemy nazwy pojazdów:
    car – samochód
    bus – autobus
    bike – rower
    train – pociąg
    plane – samolot
    boat – łódź
    ship – statek
    tractor – traktor
    lorry – ciężarówka
    motorbike – motocykl
    scooter – hulajnoga
    wheel – koło
    big – duży
    small – mały
    fast – szybki
    slow – wolny

    Piosenka „At the crossing
    1.Walk down the road, stop – idź drogą, zatrzymaj się
    at the crossing. Look and listen. – na przejściu. Popatrz i posłuchaj
    What can I hear? Beep beep! – Co słyszę? pip pip!
    Is it a bus? Is it a bike? – Czy to autobus? Czy to rower?
    Look it’s a red car, beep beep! Patrz! To czerwony samochód

    2.Walk down the road, stop
    at the crossing. Look and listen.
    What can I hear? Beep beep!
    Is it a scooter? Is it a train? – Czy to hulajnoga? Czy to pociąg?
    Look it’s a blue motorbike, beep beep! – Patrz, to niebieski motor

    3.Walk down the road, stop
    at the crossing. Look and listen.
    What can I hear? Beep beep!
    Is it a tractor? Is it a lorry? – Czy to traktor? Czy to ciężarówka?
    Look it’s a green lorry, beep beep! Patrz, to zielona ciężarówka

    Utrwalamy temat o pogodzie
    What’s the weather like?- Jaka jest pogoda?
    How’s the weather?  – Jaka jest pogoda?
    the weather – pogoda
    sun – słońce
    cloud – chmura
    wind – wiatr
    rain – deszcz
    storm – burza
    snow – śnieg
    hot – gorąco
    cold – zimno
    It’s sunny – jest słonecznie
    It’s rainy – jest deszczowo
    It’s windy – jest wietrznie
    It’s cloudy – jet pochmurno
    It’s snowy – jest śnieżnie
    It’s foggy.  – jest mgliście
    It’s stormy.   – jest burzowo
    It’s hot – jest gorąco
    It’s cold – jest zimno
    It’s wet – jest mokro

    Kangurki
    Play Box 2 Rozdział 7 „Pogoda”

    Piosenka
    I wake up in the morning – Budzę się rano
    and what do I say? – i co mówię?
    What’s the weather like today? – jaka dzisiaj jest pogoda?
    Is it sunny? – czy jest słonecznie?
    Is it rainy? – czy jest deszczowo?
    Is it windy? – czy jest wietrznie?
    Is it snowy? – czy jest śnieżnie?
    What’s the weather like today? – jaka jest dzisiaj pogoda?
    Is it windy? – czy jest wietrznie?
    Is it cloudy? – czy jest pochmurno?
    Is it rainy? – czy jest deszczowo?
    Is it snowy? – czy jest śnieżnie?
    What’s the weather like today? – jaka jest dzisiaj pogoda?
    I look out of my window and what do I say? – wyglądam przez okno i co mówię?
    It’s sunny today! Hooray! – dzisiaj jest słonecznie! Hurra!

    Słówka
    What’s the weather like?- Jaka jest pogoda?
    How’s the weather?  – Jaka jest pogoda?
    the weather – pogoda
    sun – słońce
    cloud – chmura
    wind – wiatr
    rain – deszcz
    storm – burza
    snow – śnieg
    hot – gorąco
    cold – zimno
    It’s sunny – jest słonecznie
    It’s rainy – jest deszczowo
    It’s windy – jest wietrznie
    It’s cloudy – jet pochmurno
    It’s snowy – jest śnieżnie
    It’s foggy.  – jest mgliście
    It’s stormy.   – jest burzowo
    It’s hot – jest gorąco
    It’s cold – jest zimno
    It’s wet – jest mokro

    Piosenka
    How’s the weather? – jaka jest pogoda
    How’s the weather today? – jaka jest dzisiaj pogoda
    It is sunny – jest słonecznie
    It is rainy – jest deszczowo
    It is windy – jest wietrznie
    It is cloudy – jest pochmurno
    It’s a beautiful day – jest piękny dzień
    How’s the weather? – jaka jest pogoda
    How’s the weather today? – jaka jest dzisiaj pogoda
    It is hot- jest gorąco
    It is cold – jest zimno
    It is stormy – jest burzowo
    It is snowy – jest śnieżnie
    It’s a beautiful day – jest piękny dzień

    The weather chant
    What’s your favourite weather?
    Sunny! Sunny! My favourite is sunny!
    What’s your favourite weather?
    Cloudy! Cloudy! My favourite is cloudy!
    What’s your favourite weather?
    Rainy! Rainy! My favourite is rainy!
    What’s your favourite weather?
    Windy! Windy! My favourite is windy!
    What’s your favourite weather?
    Snowy! Snowy! My favourite is snowy!

    Tłumaczenie
    Jaka jest twoja ulubiona pogoda?
    Słoneczna! Słoneczna! Moja ulubiona jest słoneczna pogoda.
    Jaka jest twoja ulubiona pogoda?
    Pochmurna! Pochmurna! Moja ulubiona jest pochmurna pogoda.
    Jaka jest twoja ulubiona pogoda?
    Deszczowa! Deszczowa! Moja ulubiona jest deszczowa pogoda.
    Jaka jest twoja ulubiona pogoda?
    Wietrzna! Wietrzna! Moja ulubiona jest wietrzna pogoda.
    Jaka jest twoja ulubiona pogoda?
    Śnieżna! Śnieżna! Moja ulubiona jest śnieżna pogoda.

    Maleństwa
    Utrwalamy tematy zrealizowane w tym roku:
    kolory, rodzina, liczby, części twarzy, zwierzęta domowe, kształty, zwierzęta na wsi.

    Serdecznie pozdrawiam, Monika Zarzycka