
Drodzy Rodzice!
W lutym „Maleństwa” będą gromadzić wiedzę i doświadczenia w następujących tematach:
1. Wesoły karnawał.
2. Zimowe zabawy.
3.Wisła-polska rzeka.
4. Sztuka wokół nas.
Karnawał to doskonały czas by w dalszym ciągu przełamywać swoją nieśmiałość, rozwijać poczucie rytmu, świadomość swojego ciała w ruchu oraz integrować się z dziećmi z innych grup.
W tym miesiącu skupimy się na:
-rozwijaniu sprawności dłoni i palców (utrwalanie chwytu szczypcowego w czasie trzymania przyrządów kreślarskich)
-rozwijaniu narządów artykulacyjnych
-współdziałaniu w zabawie
-czerpaniu radości ze wspólnej zabawy
-dostrzeganiu wartości otoczenia przyrodniczego zimą
-utrwalaniu nazw por roku, dni tygodnia
-odczuwaniu przynależności do swojego narodu
-posługiwaniu się imieniem i nazwiskiem
-rozpoznawaniu polskich symboli narodowych
-poznania Wisły jako najdłuższej rzeki w Polsce
-tworzeniu prac plastycznych
-rozwijaniu wyobraźni i zainteresowania sztuką
-poznaniu znaczenia słów „portret”, „rzeźba”
-tworzeniu prac plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów
-eksperymentowaniu z kolorami
-klasyfikowaniu elementów ze względu na kolor i długość
-rozwijaniu koncentracji uwagi
-uważnym słuchaniu utworów literackich
Nauczymy się piosenek:
„Stary Donald”
1. Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej kury hodował ija, ija, o!
Ko-ko tu, ko-ko tam,
wszędzie ko-ko, tu i tam.
2. Stary Do ale farmę miał ija, ija, o!
Na niej kaczki hodował ija, ija, o!
Kwa-kwa tu, kwa-kwa tam,
wszędzie kwa-kwa, tu i tam.
3. Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej gęsi hodował ija, ija, o!
Gę-gę tu, gę-gę tam,
wszędzie gę-gę, tu i tam.
W dalszej części:
-krowy, mu-mu
-psy, hau-hau
-koty, miau-miau
-myszy, pi-pi
-świnie, chrum-chrum
-konie, iha-iha
-owce, be-be
-kozy, me-me…
„Pingwin”
O jak przyjemnie i jak wesoło w pingwina bawić się, się, się.
Raz nóżka lewa, raz nóżka prawa, do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy”.
„Ojciec Wirgiliusz”
Ojciec Wirgiliusz uczył dzieci swoje, a miał ich wszystkich 123.
Hejże dzieci, hejże ha, hejże ha. Róbcie wszyscy to co ja, to co ja.
„Walentynka”
Kto jest moją Walentynką
Z śliczną, uśmiechniętą minką?
Kogo lubię, a kto mnie,
Hej, do tańca porwę Cię!
Ref. Wirujemy w koło,
Bardzo nam wesoło.
Lubię Ciebie, a Ty mnie.
Teraz przytulimy się.
2.Klaśnij w moje ręce,
Ślij całusów więcej,
Żegnam Ciebie, a Ty mnie,
Kiedyś znów spotkamy się.
Ref. Wirujemy w koło,
Bardzo nam wesoło.
Lubię Ciebie, a Ty mnie.
Teraz przytulimy się.
Pozdrawiam serdecznie, Beata Szymura