
Drodzy Rodzice!
Tematyka zajęć opiekuńczo – wychowawczo – dydaktyczna w „Kangurkach” w lutym to:
1. Odkrywamy świat muzyki
2. Jak powstają obrazy i rzeźby?
3. Idziemy do teatru
4. Jesteśmy artystami
Piosenki, których nauczą się ,,Kangurki” w tym miesiącu:
„Skaczące nutki”
1.Do przedszkola wpadły nutki
wszystkie miały czarne butki
czarne szelki i czapeczki
i skakały jak piłeczki.
Ref: Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy
do, re, mi, nutki trzy.
2.Poprosiły o mieszkanie
w dużym czarnym fortepianie
i biegały i skakały po klawiszach
czarno – białych.
Ref: Ta wysoko, tamta nisko….
3.Nawet na leżakowaniu
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.
„Malowanki”
1. Szybko pędzel w rękę bierz,
jak malować? Dobrze wiesz!
Najpierw niebo, na nim ptak,
jeszcze słonko – ładnie tak!
Jeszcze słonko – ładnie tak!
Jeszcze słonko – ładnie tak!
2. Szybko pędzel w rękę bierz,
jak malować? Dobrze wiesz!
Namalujesz dom i psa,
jeszcze płotek – ładnie tak!
Jeszcze płotek – ładnie tak!
Jeszcze płotek – ładnie tak!
3. Szybko pędzel w rękę bierz,
jak malować? Dobrze wiesz!
Będzie trawa, w trawie mak,
jeszcze mrówka – ładnie tak!
Jeszcze mrówka – ładnie tak!
Jeszcze mrówka – ładnie tak
Wiersz, którego nauczą się „Kangurki” w tym miesiącu
„Muzyka”
Jak smakuje muzyka? i jaki kolor ma?
Czy nogi ma i ręce? A może uszy dwa?
Czy gruba jest, czy chuda? I ile ma już lat?
Czy pachnie jak wanilia? A może jak kwiat?
Dzieci moje kochane, zaraz odpowiem wam,
Choć wcale jej nie widać – to ja ją dobrze znam.
Czasem mieszka w gałęziach, gdy na liściach gra.
W skrzydłach ptaków się chowa, w zawody z wiatrem gra.
Stuka deszczem po szybach i z rzeką płynie w dal.
Błyska iskrami słońca, pośród szumiących fal
Mieszka w strunach pianina, trąbce i klawesynie.
Z utworu na pięciolinii, do uszów waszych płynie.
Serdecznie pozdrawiam, Sylwia Korczyk