
Drodzy Rodzice,
W miesiącu lutym będziemy realizować następujące tematy:
1. W karnawale
2. Mroźne krainy
3. Płynie Wisła, płynie…
4. Sztuka wokół nas
Tygryski zapoznają się z kształtem i sposobem pisania litery „B” i „b”, małej i dużej oraz litery „N” i
„n”, będziemy określać położenie tych liter w wyrazach, utrwalimy ich graficzny zapis. Dzieci poznają
także kolejną literę „W” i „w”.
W miesiącu lutym Tygryski będą poznawać krainy, takie jak Arktyka i Antarktyda oraz Grenlandia,
dzieci także dowiedzą się różnych ciekawostek z życia pingwinów. W kolejnym tygodniu Tygryski
przypomną sobie gdzie na mapie Polski znajdują się takie miasta jak Kraków, Warszawa oraz Toruń.
Wysłuchamy legendy o Syrence warszawskiej, Smoku wawelskim oraz o toruńskich piernikach.
Kolejny tydzień związany będzie ze światem sztuki, powiemy o takich zawodach jak rzeźbiarz czy
architekt oraz na chwilę przeniesiemy się w świat muzyki klasycznej.
Nauczymy się także piosenek:
„Nasza Wisła” muz. Franciszka Leszczyńska sł. Barbara Lewandowska
- Wytrysła Wisła z gór,
chciał ją zatrzymać bór.
Szumiały jej drzewa
i ptak dla niej śpiewał,
lecz zostawiła bór.
Ref. Płynie Wisła, nasza Wisła,
najpiękniejsza z polskich rzek.
Chce zatrzymać Wisłę wioska,
wyszła na wiślany brzeg.
bis - Lecz Wisła dalej mknie,
bo Polskę zwiedzić chce.
Urosła po drodze,
już statki i łodzie
na falach huśtać chce.
Ref. Płynie Wisła, nasza Wisła,
najpiękniejsza z polskich rzek.
Chce zatrzymać Wisłę Kraków,
wyszedł na wiślany brzeg.
bis
- Lecz Wisła dalej mknie,
znów mija miasta, wsie.
Jest bardzo ciekawa,
jak rośnie Warszawa,
Warszawę witać chce.
Ref. Płynie Wisła, nasza Wisła,
najpiękniejsza z polskich rzek.
Chce zatrzymać ją Warszawa,
wyszła na wiślany brzeg.
bis - Lecz Wisła dalej mknie,
znów mija miasta, wsie.
Wesoła, szczęśliwa,
do Gdańska podpływa
i morze spotkać chce.
Ref. Płynie Wisła, nasza Wisła,
najpiękniejsza z polskich rzek.
Nic jej w drodze nie zatrzyma,
bo już widać morski brzeg.
Bis
„Skaczące nutki” muz. Barbara Kolago sł. Dorota Gellner
- Do przedszkola wpadły nutki,
wszystkie miały czarne butki,
czarne szelki i czapeczki
i skakały jak piłeczki.
Ref. Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy:
do, re, mi, nutki trzy. - Poprosiły o mieszkanie
w dużym, czarnym fortepianie
i biegały, i skakały
po klawiszach czarno-białych.
Ref. Ta wysoko, tamta nisko… - Nawet na leżakowaniu
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.
Ref. Ta wysoko, tamta nisko…
Pozdrawiam serdecznie, Magdalena Działoszyńska