Drodzy Rodzice!
Kolejny tydzień pełen pięknych chwil i wrażeń za nami. Czas upłynął nam w kręgu tematycznym „Dbamy o bezpieczeństwo”.
W tym tygodniu obchodziliśmy w naszym przedszkolu „Święto Dyni”. Dzień obfitował w różne zabawy i atrakcje. Rano rozmawialiśmy o rodzajach dyń i ich przeznaczeniu. Dzieci wykonały własnoręcznie piękne, przestrzenne dynie, które zabrały do domku. Dopisała nam pogoda więc aktywnie i sportowo spędziliśmy popołudnie w naszym ogrodzie. Dzieci brały udział w slalomach, biegach i podchodach, w każdej zabawie główną rolę pełniła nasza dynia. Dużą atrakcją dla dzieci była dyniowa fotobudka. Każdy „Króliczek” na tle kącika jesiennego ma zrobione piękne zdjęcie. Kolejnego dnia wszystkie dzieci brały aktywnie i chętnie udział w zajęciach pt. „Dom naszą oazą. Dom mam i adres znam”. Dzień rozpoczęliśmy od dotykowych zagadek sensorycznych z cyklu – „zgadnij co jest w worku?”. Dzieci posługując się swoimi zmysłami, odgadywały przedmioty ukryte w worku, opisywały, jakie jest ich przeznaczenie i w jakim pomieszczeniu w naszym domu można je znaleźć. Bardzo ciekawa okazała się zabawa skojarzeniowa pt. „Kto mieszka w moim domu”. Następnie dzieci wysłuchały wiersza Natalii Usenko pt. „Mój ciepły dom”. Rozmawialiśmy na temat naszych domów i emocji, jakie w nich panują. „Króliczki” poznały znaczenie słowa dom, potrafią wymienić rodzaje budynków mieszkalnych. Zwracaliśmy uwagę, na to, że każdy budynek ma swój adres. Zastanawialiśmy się co to jest adres i do czego służy? Po co na każdym budynku umieszczamy tabliczkę z adresem? Czy warto znać swój adres zamieszkania? Jakie inne adresy warto znać?. W większości „Króliczki” znają swoje adresy i bardzo cieszymy się z tego faktu. Poznaliśmy również literkę „D”, „d” . Dzieci wykonały ćwiczenia z nią związane w swoich kartach pracy.
W czwartek zajęcia odbyły się w temacie „Najpierw pomyśl, potem zrób. Bezpieczni na drodze i w podróży”. Dzień rozpoczęliśmy od swobodniej rozmowy na temat powiedzenia „Najpierw pomyśl potem zrób”. Dzieci wypowiadały się chętnie, wiedziały co ono oznacza i w jakich sytuacjach go używamy. „Króliczki” potrafiły wymienić numery alarmowe, wskazywały poprawnie, którą ze służb ratowniczych należy wezwać do konkretnej sytuacji. Dzieci doskonale wiedzą, w jaki sposób należy zachować się przechodząc przez jezdnię, jak powinna wyglądać bezpieczna jazda samochodem oraz jak ważne są odblaski. W tym dniu poznaliśmy również cyfrę „4”. Wykonaliśmy wiele ćwiczeń z nią związanych (pisaliśmy cyfrę w tunelu, tworzyliśmy, dopełnialiśmy i odzwierciedlaliśmy liczebności zbiorów).
Piątek był dniem, w którym wszystkie „Króliczki” zgodnie stwierdziły, że… „W naszej grupie dobro wygrywa ”. I to powiedzenie stało się tematem naszych zajęć. Z ogromną uwagą dzieci wysłuchały fragmentu opowiada „Siedmiu wspaniałych” Roksany Jędrzejewskiej – Wróbel. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że w grupie powinniśmy się dzielić i dobrymi, i złymi informacjami. Jeśli komuś dzieje się krzywda, zawsze może liczyć na wsparcie i pomoc nauczyciela, koleżanek i kolegów. Dzieci stworzyły piękny plakat serce z hasłem: „Razem możemy więcej”!., W tym tygodniu „Króliczki” brały aktywny udział w zajęciach z języka angielskiego i francuskiego, rytmiki, robotyki, gimnastyki oraz zajęciach na basenie. Zakończyliśmy również wstępną obserwacje w grupie. Dzieci mają dużą wiedzę, bogaty zasób słów oraz wiele ukrytych talentów, których odkrywanie jest przed nami. Możemy być z nich dumni.
Serdecznie dziękujemy również rodzicom za dyspozycyjność, która pozwoliła na wstępną diagnozę logopedyczną i badania przesiewowe, w trakcie których dzieci zostały zakwalifikowane do dalszej pracy.
Pozdrawiamy serdecznie. Zapraszamy do oglądania zdjęć.
Sylwia Ścierska, Klaudia Gałęziok.